  • Data: 2003-11-02 21:13:52
    Temat: Re: VAT we wspolnocie
    Od: "Marek" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0310310953050.-888319@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...
    > *W rozumieniu ustawy o VAT* sprzedaż jest.

    Ok, przyjmujemy, że sprzedaż jest!
    W większych wspólnotach obrót już po kilku miesiącach spowoduje, że stracą
    zwolnienie od podatku od towarów
    i usług.
    No to teraz następny problem do rozważenia:
    Następnych kilka miesięcy i mamy przekroczony próg 20 tys. po przekroczeniu
    którego wymagana jest kasa fiskalna. Wspólnota "sprzedaje" przecież dla osób
    fizycznych. :-) (ten cudzysłów dlatego, że mam opory nazywania tego
    sprzedażą)

    W załączniku do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2002 r. w
    sprawie kas rejestrujących możemy znaleźć wykaz czynności zwolnionych z
    obowiązku ewidencjonowania, m.in.:
    - Energia elektryczna, gaz, para wodna i gorąca woda,
    - Woda zgromadzona w zbiornikach i woda oczyszczona, usługi w zakresie
    rozprowadzania wody (co to jest woda oczyszczona? z reguły mamy
    zanieczyszczoną chlorem :-)),
    no i tu mi brakuje energii cieplnej :-( a byłoby pięknie.

    Pewnie coś przeoczyłem, pomóżcie bo grozi zakup kasy fiskalnej.

    Marek