    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAt i amortyzacja
    Date: Mon, 17 Jan 2005 16:02:17 +0100

    Paweł Furman napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Mam dwa pytania, pewnie dla obeznanego z tym proste, ale ja jestem
    > lajkonik :)
    >
    > 1. Jak to jest z tym vatem. A konkretnie sytuacja jest taka. Zamawiam w
    > drukarni wykonanie czgośtam. powiedzmy że koszt to 1000 zł + 22% vat,
    > czyli płacę im 1220 zł.
    >
    > Teraz ja (jako firma płacąca vat) rozprowadzam te książki. Powiedzmy że
    > nakłąd to 100 szuk czyli koszt druku jednej to 12,2. Chcę mieć na każdej
    > zysk 5 zł = 17,2. I pytanie jest takie jak mam policzyć vat księgarzowi?
> [...]

    Ja wiem że to upierdliwe, ale dziecko, ty znajdź sobie biuro rachunkowe.
    Albo chociaż znajoma księgowa która pod koniec miesiąca wszystko ci
    posprawdza. chociaz nie wiem czy po zajomości ktoś ci poświęci parę
    GODZIN żeby cię wystaczająco nakierować. Przecież jutro będziesz mial
    150 innych pytń i wątpliwości nie liczac tego czego za nie uznasz za
    wątpliwości, zrobisz jak uważasz i potem będziesz płakał.

    Przecież ty pytasz o elementarz, o wiadomości bez których przedsiębiorca
    nie powinien nawet myslec o samodzielnym prowadzeniu działalności. Mamy
    Ci podrecznik pisać? Bo powinno się zacząc od wykładu na temat istoty
    podatku od wartości odanej.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl