  • 1. Data: 2002-03-20 14:42:31
    Temat: Vatman bez kasy - jak ewidencjonować?
    Od: "Andrzej" <a...@e...edu.pl>

    Witam,
    Pytanie zapewne banalne, ale....
    Jak vatowiec bez kasy fiskalnej powinien prawidłowo ewidencjonować sprzedaż
    nie objętą fakturami?
    Czy każdą transakcję wpisać do rejestru sprzedaży?

    A może podsumować sprzedaż z całego dnia i w jednej pozycji wpisać do
    rejestru? Jeśli tak, to na podstawie jakiegoś zestawienia czy czegoś innego?

    Proszę o odpowiedź
    Andrzej

  • 2. Data: 2002-03-20 17:16:31
    Temat: Re: Vatman bez kasy - jak ewidencjonować?
    Od: "Kasia L." <k...@2...pl>

> [...]
    >
    > A może podsumować sprzedaż z całego dnia i w jednej pozycji wpisać do
    > rejestru? Jeśli tak, to na podstawie jakiegoś zestawienia czy czegoś

    ja zapisuję sobie w ciągu dnia sprzedaż nie objeta fakturami na kartce i
    wieczorem zliczam ją i wpisuje na taki druczek "dzienne zestawienie
    sprzedaży nieudokumentowanej" i oczywiście potem do ewidencji!!Tak mi kazała
    Pani w US, ale czy dobrze nie wiem...
    Pzdr!!
    Kasia L.

  • 3. Data: 2002-03-20 22:11:44
    Od: "Ryszard Lachman" <r...@o...com>

    Użytkownik "Kasia L." <k...@2...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wieczorem zliczam ją i wpisuje na taki druczek "dzienne zestawienie
    > sprzedaży nieudokumentowanej" i oczywiście potem do ewidencji!!Tak mi

    ja tak samo...powinno byc ok

    === Ryszard Lachman SP9VNQ
    === www.oprawa.com
    === r...@o...com

  • 4. Data: 2002-03-20 22:27:15
    Od: "Andrzej" <a...@e...edu.pl>

    > kazała
    > >

    > ja tak samo...powinno byc ok

    Dziękuję za odpowiedzi, tak pewnie należy to zrobić.
    Mam jednak jeszcze pytanie co do następującego wariantu:

    Paragony niefiskalne już chyba zniknęły z przepisów (?), ale jeżeli każdemu
    klientowi "bezfakturowemu" wydrukuję taki paragon (jako dowód zakupu do
    ewent. reklamacji), a potem zrobię wydruk rejestru takich paragonów,
    oczywiście z wyszczególnieniem stawek vat, to wystarczy, czy też muszę jw
    zrobić dzienne zestawienie sprzedaży i wpisać do rejestru?

    Andrzej

  • 5. Data: 2002-03-21 08:38:37
    Od: "Kasia L." <k...@2...pl>

> [...]
    > oczywiście z wyszczególnieniem stawek vat, to wystarczy, czy też muszę jw
    > zrobić dzienne zestawienie sprzedaży i wpisać do rejestru?

    pytałam o takie paragony ale powiedziano mi że takich już nie ma!!
    Kasia L.

  • 6. Data: 2002-03-21 09:11:40
    Od: "Andrzej" <a...@e...edu.pl>

    > pytałam o takie paragony ale powiedziano mi że takich już nie ma!!
    > Kasia L.

    Zgadza się. Pisałem, że z przepisów zniknęły, ale przecież nikt nie zabroni
    mi dawania każdemu klientowi świstka z nazwą 'Paragon' 'Dowód zakupu' itp.
    na którym będą dane jak na paragonie fiskalnym plus ewent. dane nabywcy na
    życzenie.
    Ponawiam więc pytanie (może w nieco innej formie):
    Czy zatem wydrukowane zestawienie tychże 'Dowodów zakupu', jeśli uwzględnia
    wszelkie dane dot. vatu spełnia wymagania dot. ewidencji sprzedaży, czy też
    to zestawienie należy nazwać dziennym zestawieniem sprzedaży (ewent.
    sporządzić jakiś inny dokument), a potem jeszcze wpisać to w jednej pozycji
    do właściwej ewidencji.

    Pozdrawiam
    AJT

  • 7. Data: 2002-03-21 11:04:05
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Andrzej" [...]

> [...]
    > to zestawienie należy nazwać dziennym zestawieniem sprzedaży (ewent.
    > sporządzić jakiś inny dokument), a potem jeszcze wpisać to w jednej

    JESLI podatnik nie ma obowiazku stosowania kasy fejestrujacej (zwanej
    fiskalna),
    to od NIEGO, podatnika, zalezy JAK bedzie obliczal sprzedaz bezrachunkowa

    MOZE policzyc pieniadze rano i wieczorem, odjac, zrobic "DW" i wpisac do
    ksiazki

    MOZE jednak, jesli che, rejestrowac sprzedaz JAK CHCE, byle rzetelnie i
    wpisywac wyiki
    do DW i dalej do rejestru sprzedazy.

    owym urzadzeniem moze byc np kasa rejestrujaca nie zafiskalizowana,
    komputer, czy tez
    "zeszyt", do ktorego kazdy zakup wpisuje.

    Ustawa o VAT POZWALA prowadzic ew. sprzedarzy w tali sposob, by NIE MOZNA
    bylo
    wyliczyc podatku naleznego od sprzedarzy inaczej, niz wg "struktury
    zakupow".
    POZWALA, lecz nie nakazuje i mozna prowadzic ewidencje sprzedarzy tak, by
    mozna
    bylo to obliczyc.

    A z tego co pamietam, to niezafiskalizowana kasa drukuje na paragonach
    wlasnie napis "niefiskalny"

    Boguslaw

  • 8. Data: 2002-03-21 11:23:27
    Od: "Andrzej" <a...@e...edu.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał
    [...]
> [...]
    >
    > owym urzadzeniem moze byc np kasa rejestrujaca nie zafiskalizowana,
    > komputer, czy tez
    > "zeszyt", do ktorego kazdy zakup wpisuje.

    Dzieki, ale cały czas chodzi mi o to, czy jeśli każdą sprzedaż będę wpisywał
    do rejestru (komputer, zeszyt) od razu tak, by były tam wszystkie dane,
    jakie powinny się znaleźć w watowskim rejestrze sprzedaży, to taka ewidencja
    automatycznie staje się w rozumieniu ustawy rejestrem sprzedaży (i na jej
    podstawie mogę np. wystawić DW do kpir na koniec miesiąca), czy też muszę na
    jej podstawie zrobić DW każdego dnia i wpisać go do "właściwej" ewidencji.

    Andrzej