  • 1. Data: 2005-11-02 20:29:42
    Temat: Wartość wlasnego auta -> ST
    Od: Chorazy Pokoju <p...@p...pl>

    Dobry wieczór,

    Mam zamiar wprowadzić własne, używane auto do środków trwałych. Czy jest
    jakiś "bezpieczny" sposób ustalenia wartości rynkowej takiego
    przechodzonego samochodu?

    Pzdr
    Yarek

  • 2. Data: 2005-11-02 20:45:31
    Temat: Re: Wartość wlasnego auta -> ST
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Chorazy Pokoju napisał(a):

    > Mam zamiar wprowadzić własne, używane auto do środków trwałych. Czy jest
    > jakiś "bezpieczny" sposób ustalenia wartości rynkowej takiego
    > przechodzonego samochodu?

    Na przykład wartość ubezpieczenia AC

    M.

  • 3. Data: 2005-11-02 20:54:12
    Od: Chorazy Pokoju <p...@p...pl>

    On Wed, 02 Nov 2005 21:45:31 +0100
    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:

    > Na przykład wartość ubezpieczenia AC

    Nie dotyczy :-)

    A moze wiesz na czym opiera sie US stwierdzajac np. podejrzanie niska
    cene na umowie kupna-sprzedazy, by nasteonie korygujac w gore (i co za
    tym idzie podatek od transakcji) podwyzsza do ja do jakiejs wartosci x.
    Srednia z AUTOGIELDY za model/rocznik?

    Pzdr
    Yek

  • 4. Data: 2005-11-02 21:26:14
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    Biezesz umowe kupna sprzedazy. Liczysz amortyzacje podatkowa od dnia
    przyjecia do uzywania do dnia wprowadzenia do firmy.
    Odliczasz amortyzacje od wartosci z umowy i masz podstawe.
    Cene mozna porownac do cen rynkowych. Jesli nie ma znacznego odchylu to jest
    OK.
    Przepisy nie reguluja tego.

  • 5. Data: 2005-11-02 22:11:53
    Temat: Wartość własnego auta -> ST
    Od: Chorazy Pokoju <p...@p...pl>

    On Wed, 2 Nov 2005 22:26:14 +0100
    "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm> wrote:

    > Biezesz umowe kupna sprzedazy. Liczysz amortyzacje podatkowa od dnia
    > przyjecia do uzywania do dnia wprowadzenia do firmy.
    > Odliczasz amortyzacje od wartosci z umowy i masz podstawe.

    Wirtualna amortyzacja, hm.. dobry pomysl, ale przy 20% po trzech
    latach wyjdzie 40% wartosci poczatkowej (a nie byl on nowy juz przy
    zakupie), czyli na granicy 3.500 zl. Natomiast wartosc rynkowa, tak jak
    ja ja rozumiem (moglbym sprzedac za tyle) to 2 razy wiecej.
    Bo tu nawet nie chodzi koszty z odpisow amort. [szacuje na 150-200 zl
    miesiecznie], ale o mozliwosc wpychania wszystkich kosztow eksploatacji
    na firme.

    Dziekuje za podpowiedz

    Pzdr
    Yek

  • 6. Data: 2005-11-03 06:39:14
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Chorazy Pokoju napisał:
    > Dobry wieczór,
    >
    > Mam zamiar wprowadzić własne, używane auto do środków trwałych. Czy jest
    > jakiś "bezpieczny" sposób ustalenia wartości rynkowej takiego
    > przechodzonego samochodu?

    A weź sobie ustawę i poczytaj. Gotfryd Ci zaraz poda cyctat dosłowny. Ja
    jestem słaby z cytatów dosłownych, ale sens jest taki, że jeśli cena
    zakupu jest znana to bieżesz cenę zakupu. Nieważne, że sprzed 10 lat i
    ma się ona nijak do obecnej wartości. Ot taki prezent dla podatnika.
    Powiem więcej, jak masz jakieś faktury za naprawy tego samochodu,
    których dotychczas nie rozliczyłeś z kilomentrówki to możesz je dodać do
    ceny zakupu i tak ustaloną wartość początkową amortyzować.

    pzdr

    Tomek

    INTERIA.PL | Kliknij po wiecej >>> http://link.interia.pl/f18c1

  • 7. Data: 2005-11-05 12:44:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Nov 2005, jarmulowicz krzysztof wrote:

    > Biezesz umowe kupna sprzedazy. Liczysz amortyzacje podatkowa od dnia
    > przyjecia do uzywania do dnia wprowadzenia do firmy.

    Poproszę podstawę prawną...
    IMO koncept jest bezpodstawny !

    Możliwości są IMHO dwie, proste do znaleznienia w ustawie:
    - cena nabycia (tak, jak głupio by to nie brzmiało)
    - wartość rynkowa z grudnia zeszłego roku

    > Przepisy nie reguluja tego.

    ...nie ma UoPDoOF całego artykułu pt. "wartość rynkową ustala się.." ???
    :-O !!
    ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-11-05 12:50:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Nov 2005, Tomasz Staszewski wrote:

    > A weź sobie ustawę i poczytaj. Gotfryd Ci zaraz poda cyctat dosłowny. Ja
    > jestem słaby z cytatów dosłownych,

    Wrrr... znaczy nie masz w kompie działającego cut & paste ?? ;>
    Niech będzie:
    +++
    Art. 22g.
    1. Za wartość początkową środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych, z uwzględnieniem ust. 2-18,
    uważa się:
    1) w razie nabycia w drodze kupna - cenę ich nabycia,
    3. Za cenę nabycia uważa się kwotę należną zbywcy, powiększoną
    o koszty związane z zakupem naliczone do dnia przekazania
    środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej do
    używania, a w szczególności o koszty transportu, załadunku
    i wyładunku, ubezpieczenia w drodze, montażu [...]
    opłat notarialnych, skarbowych i innych, [...]
    ... i teraz ważny hint ...
    8. Jeżeli nie można ustalić ceny nabycia środków trwałych lub ich części
    ^^
    nabytych przez podatników przed dniem założenia ewidencji lub sporządzenia
    wykazu, o których mowa w art. 22n, wartość początkową tych środków
    przyjmuje się w wysokości wynikającej z wyceny dokonanej przez podatnika,
    z uwzględnieniem cen rynkowych środków trwałych tego samego rodzaju z
    grudnia roku poprzedzającego rok założenia ewidencji lub sporządzenia
    wykazu oraz stanu i stopnia ich zużycia.
    ---

    > masz jakieś faktury za naprawy tego samochodu, których dotychczas nie
    > rozliczyłeś z kilomentrówki to możesz je dodać do ceny zakupu i tak ustaloną
    > wartość początkową amortyzować.

    ...i opłaty za rejestrację oraz inne opłaty skarbowe (jak były).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-11-06 10:18:56
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Wrrr... znaczy nie masz w kompie działającego cut & paste ?? ;>
    > Niech będzie:

    Sorry Gotfryd, ale tak się przyzwyczaiłem, że ustawy cytujesz Ty, że nie
    śmiem Cię zastępować. Poza tym otworzenie pliku z ustawą, znalezienie
    odpowiedzniego fragmentu... Ja leniwy jestem:-)

    pzdr

    Tomek

    Facet, Kobieta, Samochody, Randki... >>> http://link.interia.pl/f18d2

  • 10. Data: 2005-11-10 22:29:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Nov 2005, Tomasz Staszewski wrote:

    > Sorry Gotfryd, ale tak się przyzwyczaiłem, że ustawy cytujesz Ty, że nie
    > śmiem Cię zastępować.

    Hm... mamy na grupie powołać organ mianujacy cię na naczelnego
    cytowacza ustaw ? ;)

    > Poza tym otworzenie pliku z ustawą, znalezienie
    > odpowiedzniego fragmentu... Ja leniwy jestem:-)

    ...no było od tego zacząć :)
    Niby czemu warczałem ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd