  • 51. Data: 2013-04-16 18:39:56
    Temat: Re: Ważne pytania co do zamówień na firmy
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.04.2013 16:01, cef pisze:
    > Chodzi Wam tylko o kwestię faktury dla osoby fizycznej nieprowadzącej
    > działalnosci
    > i bawicie się grą słów czy też o coś innego?

    A czym się różni taka faktura od innej?

    A co z tymi, co prowadzą DG, a jednocześnie potrzebują faktury ,,cywilnej''?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 52. Data: 2013-04-16 18:40:38
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.04.2013 16:03, cef pisze:

    > Tristan, Ty nawet nie wiesz o czym rozmawiamy?

    No nie wiem. Cały czas proszę o podstawę prawną twoich twierdzeń, bo ja
    jej nie znam.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 53. Data: 2013-04-16 18:47:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.04.2013 17:35, cef pisze:

    > Nie sądzisz chyba, że założyłem, że księgowanie kosztów,
    > o których byla mowa w poczatkowych wątkach,
    > dotyczy zwykłych osób fizycznych nieprowadzących dzialalnosci.

    No ale co to zmienia? Jako prowadzący DG (od 13 lat) nie miałem prawa
    zbierać faktur na ulgę remontową albo na zapomogę zdrowotną?

    Podaj jakieś przepisy, bo jak na razie, to nie bardzo rozumiem co chcesz
    przekazać.

    > A to wtedy czytaj od początku moje posty raz jeszcze,
    > bo ja o takim przypadku pisałem.

    Jakim? Że nie wolno zrezygnować z KUP? no dobra, mówisz, że nie wolno,
    ale co mi zakazuje?

    > Skoro ja się zorientowałem dopiero teraz, żeTy o gruszcze a ja o
    > pietruszce,
    > to nie mam wiecej pytań.

    No niestety, odpłynąłeś. Choć na tyle mocno, że już nawet olać, że z
    kompotu przeszedłeś na zupy, ale ja nawet nie bardzo jarzę, jakie zupy
    ci się jawią.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 54. Data: 2013-04-16 18:49:00
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.04.2013 16:02, cef pisze:

    > No ale gdzie bzdura?
    > Przecież może kupić- o czym innym chyba rozmawiamy.

    A o czym? Bo cały czas jest WG MNIE mowa o tym, że gość sobie kupił coś
    w hurtowni, sam zeżarł więc nie zaksięgował w DG, a ty mówisz, że nie
    wolno mu tak było, bo jak wziął fakturę to miał obowiązek zaksięgować.

    Źle zrozumiałem twoje intencje ?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 55. Data: 2013-04-16 19:37:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > coś w hurtowni, sam zeżarł więc nie zaksięgował w DG, a ty mówisz, że
    > nie wolno mu tak było, bo jak wziął fakturę to miał obowiązek

    No ale Ty cały czas twierdziłeś, że on wział fakturę "cywilną"
    a nie na działalnosc.
    Odpowiadam raz jeden Romanowi.
    Tam przeczytaj.
    Nie będę mnożył wątków.

  • 56. Data: 2013-04-16 19:39:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.04.2013 19:37, cef pisze:

    > No ale Ty cały czas twierdziłeś, że on wział fakturę "cywilną"
    > a nie na działalnosc.

    A to się prawnie jakoś różni? Bo wciąż nie podajesz żadnych prawnych
    informacji.

    > Odpowiadam raz jeden Romanowi.
    > Tam przeczytaj.

    Nie widzę tej odpowiedzi.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 57. Data: 2013-04-16 19:40:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nie ma żadnego obowiązku zaliczania faktur ZAKUPOWYCH do ewidencji.
    > Mam kaprys czegoś nie ująć w kosztach i nie pomniejszać VAT - nikomu
    > nic do tego.

    No ja sobie pozwolę mieć inne zdanie.
    Jak już kupujesz coś na fakturę jako działalność gospodarcza,
    to niestety ale dokument ten staje się dowodem księgowym,
    pewną częścią rzeczywistości
    podatkowej. I jeśli nie pojawia się w obiegu dokumentów, to zgodnie z
    paragrafem 11 księga może zostac uznana za nierzetelną, bo nie odzwierciedla
    stanu rzeczywistego.
    Mówimy oczywiście o KPiR i o rozpozrądzeniu jej dotyczacym, bo być może na
    ryczałcie
    można brac faktury i olewać ewidencjonowanie.
    Dla towarów handlowych masz nawet zastrzeżenie o niezwłocznym ujęciu w
    księdze
    (par 17) więc jakakolwiek dalsza dyspozycja tym towarem wymaga już uwagi w
    księdze.
    Stwierdzenie, że "nikomu nic do tego" jest wg mnie trochę na wyrost.
    Dla ujęcia pozostałych wydatków czas jest do konca dnia.
    Oczywiście jest tam jakiś limit uznania za rzetelną jak się odchyłka
    nieujętych kosztów czy przychodów
    mieści w tym limicie 0,5%.
    Formalnie więc uważam, że należałoby każdorazowo zadbać o prawidłowe
    ewidencjonowanie.

    Tyle przepisy.
    Chyba, że chcecie dyskutować z definicją stanu rzeczywistego.
    Że kupujecie na firmę, ale 5 min później decydujecie, że jednak nie i
    uważacie, że taki jest stan faktyczny.
    Formalnie jednak stan wynikający z dokumentów bedzie inny.

    Natomiast kupić coś na firmę i olać obowiązek ewidencjonowania
    i zostać "złapanym" za to akurat, to jest zupełnie inna sprawa, bo ciężko do
    tego dojść co kto kupił
    jako działalność i dodatkowo fiskusowi dochodzenie do tego wisi, bo po
    cholerę robić koszt podatnikowi.
    Ale jak by aparat skarbowy miał na Ciebie zlecenie, to takim
    niezaksięgowanym
    zakupem dajesz im tylko podkładkę.

  • 58. Data: 2013-04-16 19:41:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Nie widzę tej odpowiedzi.

    Bo dopiero odpowiadam.

  • 59. Data: 2013-04-16 22:32:46
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Andrzej Jęziorski" <a...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > "Nie ma możliwości zamawiania na osobę prywatna. Jesteśmy hurtownia nie
    > sprzedajemy w detalu tylko i wyłącznie do odsprzedaży."
    > czekam wciaz na potwierdzenie informacji z powyzszej wiadomosci (poprzedniej)

    ale oni prawie na pewno nie mowia o tym ze wzgledow podatkowych, tylko po to
    zeby np. wykorzystac 558 kc do wylaczenia rekojmi na organiczna marchewke
    i po sprzedazy miec swiety spokoj a nie konsumenta na karku ktory bedzie sie
    z handlowcem klocil ze np. zgnila mu 3 dni za wczesnie ;) przez co ow
    handlowiec nie odbierze telefonu z zamowieniem 5 ton...

  • 60. Data: 2013-04-16 22:40:35
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.04.2013 22:32, m4rkiz pisze:

    > ale oni prawie na pewno nie mowia o tym ze wzgledow podatkowych,

    Mogą mówić ze względów lojalnościowych: nie chcą prowadzić detalu
    będącego konkurencją dla ich klientów.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek