    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wrrr VAT
    Date: Thu, 12 Feb 2004 21:10:55 +0100

    On Thu, 12 Feb 2004, adi wrote:

    >+ "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> [...]
    >+ > Mam spory problem. Otoz sprzedalem ST (zamortyzowany w 100%, przyjety w
    >+ > wartosci netto) i odbiorca twierdzi, ze do czasu az nie dostanie faktury
    >+ > zakupu tego ST, nie zaplaci mi z ceny kwoty VAT, poniewaz nie wie, czy
    >+ > mowie prawde (chodzi o przyjecie w wartosci netto) i czy bedzie sobie mogl
    >+ > odliczyc VAT.
    [...]
    >+ Z tego co zrozumiałem, to zastosowales stawke 22%. A skad wiedziales ze
    >+ powinienes ją akurat zastosować a nie zastosowac zwolnienie z VAT (Art.7
    >+ ust.1 pkt 5 ustawy)? Powinienes miec dowód ze przysługiwalo ci prawo do
    >+ obnizenia podatku należnego.

    A nie. Taki dowód to chce mieć klient i o to się awanturuje :[
    Naliczyć VAT 'wolno' :], jak się go wykaże to trzeba odprowadzić...
    nawet jak to jest nieprawidłowe :[

    Łukaszowi to "dowód" będzie potrzebny w sytuacji przeciwnej: jeśli
    postanowi sprzedać jako "zw"...
    Czyżby wniosek że nie wolno podgrzewać kiełbasek f-rami za nabycie
    wszystkiego co jest w ESTiWNiP oraz co amortyzacji nie podlega
    (grunty....) był jedynym ?

    Ale, ale... Pamiętacie dyskusję czy wolno odliczyć CAŁY VAT
    od NIEPRAWIDŁOWO sklasyfikowanej sprzedaży (22% zamiast 7%) ?

    Była mowa że tak.

    To ja pytam po dobroci: załóżmy że sprzedaż NIE MIAŁABY być
    objęta VATem, Łukasz sprzedaje z VATem i ów VAT wykazuje.
    Faktura jest 'właściwa' (Łukasz jest VATowcem, więc
    nie można się przyczepić).
    GDZIE (przepis poproszę, artykuł i punkt !) kupujący widzi
    zagrożenie dla odliczenia swojego VATu ?

    Ma f-rę z wykazanym VATem ? - ma
    Ujął ją Łukasz w swojej ES ? - ujął
    Ma w dokumentacji kopię z wykonanym VATem ? - ma

    No to "o so choci" ???
    :)
    Łukaszu, znasz "zarzut" czy oni tak "bo księgowa myśli" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)