    From: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wrrr VAT
    Date: Fri, 13 Feb 2004 08:08:18 -0000

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0402122057210.-489533@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...

    > [...]
    >
    > A nie. Taki dowód to chce mieć klient i o to się awanturuje :[
    Dokladnie...

    > Naliczyć VAT 'wolno' :], jak się go wykaże to trzeba odprowadzić...
    > nawet jak to jest nieprawidłowe :[
    Dokladnie, a ze nie zalegamy z VAT'em wiec i nie widze przeszkod, by firma,
    kupujaca mogla go sobie odliczac, a ze "jestem sponsorem panstwa", to chyba
    moja prywatna sprawa... Chociaz teraz dygresja: co bedzie u kupujacego z
    naliczonym VAT jezeli nagle sie zorientuje, ze nie powinno byc ujetego VAT i
    wystapie o jego zwrot?

    > Łukaszowi to "dowód" będzie potrzebny w sytuacji przeciwnej: jeśli
    > postanowi sprzedać jako "zw"...
    > Czyżby wniosek że nie wolno podgrzewać kiełbasek f-rami za nabycie
    > wszystkiego co jest w ESTiWNiP oraz co amortyzacji nie podlega
    > (grunty....) był jedynym ?
    Dokladnie... Chociaz glowny wniosek, to wielkosc kwoty (duuuzo cyferek:-),
    ktora strasznie boli kupujacego.

    > Ale, ale... Pamiętacie dyskusję czy wolno odliczyć CAŁY VAT
    > od NIEPRAWIDŁOWO sklasyfikowanej sprzedaży (22% zamiast 7%) ?
    > Była mowa że tak.
    A mozesz przypomniec watek?

    > To ja pytam po dobroci: załóżmy że sprzedaż NIE MIAŁABY być
    > objęta VATem, Łukasz sprzedaje z VATem i ów VAT wykazuje.
    > Faktura jest 'właściwa' (Łukasz jest VATowcem, więc
    > nie można się przyczepić).
    > GDZIE (przepis poproszę, artykuł i punkt !) kupujący widzi
    > zagrożenie dla odliczenia swojego VATu ?
    Wlasnie tez tego szukam... I tez pytam po dobroci:-(

    > Ma f-rę z wykazanym VATem ? - ma
    > Ujął ją Łukasz w swojej ES ? - ujął
    > Ma w dokumentacji kopię z wykonanym VATem ? - ma
    Co wiecej: nie zalega z zadnymi podatkami! (chociaz dla przypomnienia, patrz
    dygresja z punktu wyzej).

    > No to "o so choci" ???
    > :)
    O te wielo cyfrowa kwote VAT:-(((

    > Łukaszu, znasz "zarzut" czy oni tak "bo księgowa myśli" ?
    Zarzut jest taki jak sie domysliles: "bo ksiegowa tak mysli":-((( A jest to
    zarzut nie do odparcia, tym bardziej, ze doswiadczenie uczy iz nawet w
    obliczu przepisow bedzie szla w zaparte - "no bo JA sie nie moge mylic".

    I obawiam sie, ze jezeli nie zaatakuje przepisem/wyrokiem NSA/ostatecznie
    urokiem i godnosciom osobostom to nie widze szans - poza unikana droga
    sadowa na rozstrzygniecie sprawy.

    Jezeli ktos jest w stanie podeprzec ten to myslowy konkretnymi przepisami,
    bede bardzo wdzieczny.

    Pozdrawiam
    Lukasz