    From: "adi" <f...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wrrr VAT
    Date: Fri, 13 Feb 2004 10:16:16 +0100

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0402122057210.-489533@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Thu, 12 Feb 2004, adi wrote:
    >
    > Ale, ale... Pamiętacie dyskusję czy wolno odliczyć CAŁY VAT
    > od NIEPRAWIDŁOWO sklasyfikowanej sprzedaży (22% zamiast 7%) ?
    > Była mowa że tak.

    Od niedawna jestem na grupie, nie czytalem.

    > To ja pytam po dobroci: załóżmy że sprzedaż NIE MIAŁABY być
    > objęta VATem, Łukasz sprzedaje z VATem i ów VAT wykazuje.
    > Faktura jest 'właściwa' (Łukasz jest VATowcem, więc
    > nie można się przyczepić).
    > GDZIE (przepis poproszę, artykuł i punkt !) kupujący widzi
    > zagrożenie dla odliczenia swojego VATu ?

    OK. Art.33 ust.1 Ustawy mowi ze nawet jezeli podatnik wystawi f-re w
    ktorej wykaze kwote podatku musi ja zaplacic niezaleznie od tego czy
    sprzedaz nie byla objeta obowiazkiem podatkowym albo zostala zwolniona. (i
    tu Łukasz sie zabezpieczyl, dal stawke 22, ktora jest najbezpieczniejsza
    dla sprzedawcy)

    Par.48 ust. 4 pkt 3 Rozporządzenia mowi ze f-ra wystawiona na podstawie
    art 33 ust 1 Ustawy nie daja prawa do obnizenia podatku naleznego.
    Oczywiscie ten VAT ktorego odbiorca nie moze odliczyc jest kup, w tym
    wypadku powiekszylby u niego wart. srodka trwalego i kosztem bylaby jego
    amortyzacja.

    Wygląda na to że albo Łukasz nie sprzeda tego srodka trw. albo bedzie
    musial obnizyc cene.

    Na ksiegowych mozna narzekac, ale uwierz oni maja poźniej do czynienia z
    kolesiami/laskami z US i to wlasnie ta ksiegowa/prezes bedzie miala
    problem.

    adi