  • 61. Data: 2009-02-18 17:01:01
    Temat: Re: Wyp?ata z DG na prywatny
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Wprawdzie zadeklarowałem EOT ale na koniec kolejna sprawa do przemyslenia;-
    przepisy jasno stwierdzają, że dochody osoby fizycznej wynikajace z DG
    podlegają okreslonej formie opodatkowania. Pojawienie się pieniędzy np. w
    zwiazku z zapłata za towar/usługę, zaliczkę, przedpłatę, pozyczkę
    zaciągnięta z racji DG, dotacji dla DG to sa wszystko przychody, efekty
    prowadzenia DG! Dlaczego więc taki dochód (tj. odsetki od tych wpłaconych
    pieniedzy) z prowadzenia DG miałby byc opodatkowany w sposób inny i
    wyłączony z pozostałych dochodów DG??

    p47

  • 62. Data: 2009-02-18 17:09:33
    Temat: Re: Wypłata z DG na prywatny
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    > Użytkownik "p47" <p...@b...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Pieniadz jest dosc plynnym aktywem i nie obowiazuja go procedury
    > obowiazujace srodki trwale :)
    > A ji wyplace sobie te kase "w okienku" i zechce owe "firmowe" pieniadze
    > trzymac nad lozkiem w skarpecie, to co - wg Ciebie podlegam
    > odpowiedzialnosci za uszczuplenie budzetu w postaci braku podatku od
    > odsetek?

    Nie, naruszasz przepisy przechowując srodki finansowe związane z
    prowadzeniem DG nie na koncie firmowym. Gdybys czerpał z obracania nimi jako
    osoba fizyczna korzyści to byłby juz nastepny delict.

    p47

  • 63. Data: 2009-02-18 17:12:17
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    > Czyli jednak troll.

    Dziękuję za twoją powyższą wypowiedz, - wprawdzie PIERWSZĄ I JEDYNĄ w tym
    temacie, ale tak niezwykle merytoryczną !

    ;-)))

    p47

  • 64. Data: 2009-02-18 17:27:15
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-18, p47 <p...@b...wp.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > prowadzenia DG! Dlaczego więc taki dochód (tj. odsetki od tych wpłaconych
    > pieniedzy) z prowadzenia DG miałby byc opodatkowany w sposób inny i

    A darowizna od matki to też przychód z DG? Dlaczego nie? :<

    Co do odsetek to zaliczamy do przychodów tylko odsetki cytuję (Art. 14.
    updof):

    ---
    [...]
    5) odsetki od środków na rachunkach bankowych utrzymywanych w związku z
    wykonywaną działalnością,
    ---

    Jak Ci wyszło, że konto osobiste jest utrzymywane w związku
    z wykonywaną działalnością?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 65. Data: 2009-02-18 17:32:19
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    p47 wrote:
    > Nie, naruszasz przepisy przechowując srodki finansowe związane z
    > prowadzeniem DG nie na koncie firmowym. Gdybys czerpał z obracania nimi
    > jako osoba fizyczna korzyści to byłby juz nastepny delict.

    Czy możesz podać *konkretny* przepis, który Twoim zdaniem, w przypadku
    osoby fizycznej prowadzącej DG zabrania dowolnego dysponowania
    *własnymi* pieniędzmi znajdującymi się na rachunku "firmowym" (związanym
    z DG).

    Dla ustalenia uwagi, przez dowolne dysponowanie rozumiem w tym przypadku
    przelewanie pomiędzy rachunkiem związanym z DG i nie związanym z DG (lub
    wypłatę w gotówce z rachunku związanego z DG i schowanie gotówki "do
    skarpety").

    Podkreślam, że chodzi o OFPDG, a nie spółkę dowolnej maści.

    Tylko proszę o konkretny przepis, a nie powoływanie bliżej
    nieokreślonych przepisów, nie mających ze sprawą nic wspólnego.

    Proszę, napisz to jak dla "blondyna".

    Dla Twojej wygody zacznę:

    Ustawa .......................................... z dnia
    ................... zamieszczona w ........................... pozycja

    paragraf .......................
    ustęp ..................
    punkt ..................

    albo rozporządzenie .......................................... z dnia
    ................... zamieszczone w ........................... pozycja

    paragraf .......................
    ustęp ..................
    punkt ..................

    Z góry dziękuję.

    Piotrek

  • 66. Data: 2009-02-18 17:50:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    p47 wrote:

    > Dziękuję za twoją powyższą wypowiedz, - wprawdzie PIERWSZĄ I JEDYNĄ w
    > tym temacie, ale tak niezwykle merytoryczną !

    No kochany, bredzisz coś wokół tematu, ale
    konkretnego paragrafu podać nie potrafisz.
    To jak byś to nazwał? Normalnie trollujesz.
    Normalnie człowiek jak widzi, że palnął głupotę,
    to albo sie zamyka i tak rozumiem ten Twój EOT,
    albo rakiem się wycofuje, odszczekuje,
    czasem nawet przeprasza albo brnie i robi z siebie...

  • 67. Data: 2009-02-18 17:50:44
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Tylko proszę o konkretny przepis, a nie powoływanie bliżej nieokreślonych
    > przepisów, nie mających ze sprawą nic wspólnego.

    Stosowac do tego można np. kazdy przepis okreslający opodatkowanie dochodów
    zwiazanych z DG.
    Skoro pieniądze na koncie firmowych wynikaja z prowadzenia DG (są jej
    przychodem, bo są np. zapłatą za towar/usługi, przedpłatą, zaliczką,
    dotacją , pozyczką dla DG) to odsetki sa niewątpliwie dochodem tej DG i
    powinny byc opodatkowane jak pozostałe dochody DG, zgodnie zokreslającymi to
    przepisami. Gdy przelejesz pieniądze na konto prywatne to już z tego
    opodatkowania sa wyłaczone. A niby dlaczego??
    Wypłacac do skarpety tez nie wolno, bo takie dysponowanie (ogólnie,-
    dysponowanie jako osoba fizyczna i tylko wg jej celow i potrzeb) sprzeczne
    jest z celem , dla których te pieniądze wpłacono.
    Przeciez nie wpłacono je "czystej" osobie fizycznej, ale firmie bedacej
    własnością tej osoby i ta osoba może nimi zarządzać zgodnie z tytułem
    wpłaty, tj w ramach tej DG.
    A na marginesie,- gdyby było wszystko jedno to własciwie w jakim celu byłyby
    stosowane konta firmowe??

    p47

    p47

  • 68. Data: 2009-02-18 18:01:14
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    p47 wrote:
    > Stosowac do tego można np. kazdy przepis okreslający opodatkowanie
    > dochodów zwiazanych z DG.

    Czy rozumiesz znaczenie słowa "konkretnie"?

    Jeśli nie to spróbuj się zastanowić w jakim celu w swoim artykule
    wykropkowałem pewne fragmenty.

    > [...]
    > Przeciez nie wpłacono je "czystej" osobie fizycznej, ale firmie bedacej
    > własnością tej osoby i ta osoba może nimi zarządzać zgodnie z tytułem
    > wpłaty, tj w ramach tej DG.

    A czym jest firma w przypadku osoby fizycznej?

    > A na marginesie,- gdyby było wszystko jedno to własciwie w jakim celu
    > byłyby stosowane konta firmowe??

    Odpowiedź na to pytanie jest akurat prosta.

    W celu zapewnienia bankowi godziwych zarobków z tytułu prowadzenia kont
    firmowych.

    Piotrek

  • 69. Data: 2009-02-18 18:03:31
    Temat: Odp: Wypłata z DG na prywatny
    Od: "emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "p47" <p...@b...wp.pl> napisał w wiadomości

    > A na marginesie,- gdyby było wszystko jedno to własciwie w jakim celu byłyby
    > stosowane konta firmowe??

    No właśnie całe sedno w tym, że w przypadku DG nie ma znaczenia podział na konta
    firmowe i prywatne.
    Natomiast nie uniknie się tego w przypadków spółek.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 70. Data: 2009-02-18 18:07:19
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-02-2009 o 18:50:44 p47 <p...@b...wp.pl> napisał(a):

    > Stosowac do tego można np. kazdy przepis okreslający opodatkowanie dochodów
    > zwiazanych z DG.

    A ten "np. każdy przepis" to który??

    > Skoro pieniądze na koncie firmowych wynikaja z prowadzenia DG (są jej
    > przychodem, bo są np. zapłatą za towar/usługi, przedpłatą, zaliczką,
    > dotacją , pozyczką dla DG) to odsetki sa niewątpliwie dochodem tej DG i

    Nie ma dochodów DG, są tylko dochody OF. DG jest tylko jednym ze źródeł.

> [...]
    > dysponowanie jako osoba fizyczna i tylko wg jej celow i potrzeb) sprzeczne
    > jest z celem , dla których te pieniądze wpłacono.

    A kto to określa jaki jest cel? Ja świadczę usługę i moim celem jest
    zakup bułek i piluch dla dziecka. Nie mogę? Gdzie mam napisać podanie
    żebym mógł?

    > Przeciez nie wpłacono je "czystej" osobie fizycznej, ale firmie bedacej

    To jakaś rasistowska aluzja ;-) ?

    > własnością tej osoby i ta osoba może nimi zarządzać zgodnie z tytułem
    > wpłaty, tj w ramach tej DG.

    To ty cały czas o spółkach piszesz? Bo przecież przy DGOF nie ma żadnej
    firmy, rozumianej jako osobny byt.

    > A na marginesie,- gdyby było wszystko jedno to własciwie w jakim celu byłyby
    > stosowane konta firmowe??

    A tutaj o czym piszesz? ZTCW nie ma żadnego wymogu stosowania kont firmowych.
    Jest mowa jedynie o kontach związanych z DG.
    To banki sobie porozdzielały konta na takie i takie, żeby lepiej
    - jak to się mówi w żargonie - "uproduktowić" pacjentów.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek