  • Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Wyp3ata z DG na prywatny
    <gn40v1$k4h$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gn40ra$pn6$1@news.onet.pl>
    <gn43tm$mu2$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gn4661$afe$1@news.onet.pl>
    <gn9o5h$cak$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <gnfnka$ks1$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gnga0o$qvs$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gnh2n1$413$2@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gnh32q$pfm$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gnh3ol$5lb$1@nemesis.news.neostrada.pl> <op.upjvgwzwl60ql1@unk>
    <gnhale$e0s$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gnhb4g$npa$1@news.onet.pl>
    <gnhc4n$iv2$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gnhevu$njg$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <gnhl2n$7pj$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <gnhtle$di3$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    Date: 18 Feb 2009 23:31:30 +0100

    On 2009-02-18, p47 <p...@b...wp.pl> wrote:

    [...]

    > Masz racje, ale z jednym, za to waznym zastrzeżeniem,- to nie Ty decydujesz,
    > czy te srodki ci sa "potrzebne" do prowadzenia DG, to jest stan faktyczny,
    > obiektywny.

    O.o'

    Dobra. Wypatrzylem dzisiaj książkę, która by mi pomogła w DG.
    To nie ja decyduję o tym, czy ja

    > Np. jesli dostałes dużą zaliczkę na zakup materiałów i ten zakup
    > realizowac będziesz dopiero za pół roku to nie mozesz ich przelac na swoje
    > konto uznając, ze przez 6 miesięcy "nie będa mi potrzebne" bo one
    > niewatpliwie i obiektywnie zwiazane sa, wynikaja z prowadzonej DG i musza
    > być na koncie firmowym.

    Może w przypadku KH. Na pewno nie w przypadku KPiR.

    [...]

    > Piszę konto "firmowe" tylko dla oszczedności miejsca. Chodzi o konto
    > związane z prowadzona działalnością. Po co w intencji ustawodawcy miałoby
    > ono istnieć, po co miałby on sobie nim głowę zawracać ustawowo, skoro
    > twierdzisz, ze w istocie można prowadzic działalność żadnych pieniędzy na
    > nim nie trzymając i konto "firmowe" to to samo, co prywatne?;-))

    Masz *zadeklarować* konto w US, w celu:
    - zwrotów VAT
    - rozliczeń między przedsiębiorcami w kwocie > XkEUR (nie pamietam ile)
    - rozliczeń z ZUS (musisz u nich zgłosić konto również)

    Przepisy nie definiują typu konta. Tylko że ma to być konto zgłoszone.

    > No i ustawodawcy wolno narzucac Ci wymogi nawet jak Ci sie one nie podobają,
    > albo uważasz je za głupie:-) Niestety, taka jest prawda...

    ROC normalnie. Co Ci ustawodawca narzucił? Konto o typie "firmowe"
    gdzie? On narzucił obowiązek *posiadania* konta, a nie typ konta!

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl