    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wyp3ata z DG na prywatny
    Date: Wed, 18 Feb 2009 23:39:49 +0100
    <gn40v1$k4h$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gn40ra$pn6$1@news.onet.pl>
    <gn43tm$mu2$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gn4661$afe$1@news.onet.pl>
    <gn9o5h$cak$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <gnfnka$ks1$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gnga0o$qvs$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gnh2n1$413$2@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gnh32q$pfm$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gnh3ol$5lb$1@nemesis.news.neostrada.pl> <op.upjvgwzwl60ql1@unk>
    <gnhale$e0s$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gnhb4g$npa$1@news.onet.pl>
    <gnhc4n$iv2$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gnhevu$njg$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <gnhl2n$7pj$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gnhl5e$k79$1@news.onet.pl>

    On Wed, 18 Feb 2009, SDD wrote:

    > Użytkownik "p47" <p...@b...wp.pl> napisał

    > Dokladnie sa po to.

    Nie są. Sorry sir ;)
    Związek z działalności wykazują TRANSAKCJE (przelewy i inne dyspozycje,
    np. blokady - np. w zwiazku z wystawieniem czeku potwierdzonego),
    a nie same pieniądze.
    Konto bankowe utrzymuje się celem realizacji transakcji bankowych
    związanych z DG, a to z kolei wynika z nakazu dokonywania NIEKTÓRYCH
    transakcji poprzez konto oraz możliwości wykonywania innych.

    > Kontrahent (lub klient) wplaca mi kase. Jest to kasa "w zwiazku z
    > dzialalnoscia". Trafia na firmowy.
    > Jak juz trafi, to jest to **MOJA** kasa.

    Otóż to.
    I dlatego Twoją powyższą wypowiedź kwalifikuję do kategorii
    "machinalny błąd" (mniej wiecej taki sam, jak reakcja jakichś
    skromnych 98% zapytanych na tekst "czy ma Pan(i) zegarek" :P

    Nie ma przepisu który administracyjnie nakazywałby *przechowywanie*
    pieniędzy w związku z DG tak czy siak - jedyne znane mi "powiązanie"
    opisane w przepisach jest tu:

    ...i wyraźnie dotyczy:

    +++
    Art. 22.
    1. Dokonywanie lub przyjmowanie płatnoœci
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    zwišzanych z wykonywanš
    działalnoœciš gospodarczš [...]
    ---

    Jak ktoś zna przepis który określa "związek" poprzez PRZECHOWYWANIE
    środków to niech się pochwali - z zastrzeżeniem że nie ma mowy
    o pieniądzach które stanowią samoistny przedmiot DG (znaczy
    pośrednictwo finansowe, czyli jakiś "grosik" który zbiera
    pieniądze "od ludzi" CELEM ich wpłaty na konto gazowni,
    zakładu energetycznego czy spółdzielni).

    pzdr, Gotfryd