  • 121. Data: 2009-02-19 09:22:50
    Temat: Re: Wyp3ata z DG na prywatny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Feb 2009, jureq wrote:

    > Sprawdzał nie będę, ale strzelę: przepisy dotyczące transportu gotówki.

    Czekaj, bo też czegoś nie wiem: jak transportuję własną gotówkę
    to podlegam jakimś konkretniejszym przepisom?
    Wyraźnie zaznaczam: nie jest to "samoistny przedmiot DG", czyli nie
    są to pieniądze kontrahentów (w rodzaju CZYICHŚ wpłat za gaz) itede.
    Chyba jednak wniosek o podanie jakiegoś przykładu jest konieczny :D

    pzdr, Gotfryd

  • 122. Data: 2009-02-19 09:55:45
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 19 Feb 2009 10:22:50 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > są to pieniądze kontrahentów (w rodzaju CZYICHŚ wpłat za gaz) itede.
    > Chyba jednak wniosek o podanie jakiegoś przykładu jest konieczny :D

    Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14
    października 1998 r. w sprawie zasad i wymagań, jakim powinna odpowiadać
    ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez
    przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne (Dz.U. Nr 129 z 1998 r.,
    poz. 858)

    np. tutaj:

    http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=7
    7299

    Nie ma tam żadnej definicji jakie pieniądze jej podlegają. Ale wyraźnie
    dotyczy *przedsiębiorców*. Wszystkich - także OF.

  • 123. Data: 2009-02-19 10:21:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-19, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    [...]

    > http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=7
    7299

    > Nie ma tam żadnej definicji jakie pieniądze jej podlegają. Ale wyraźnie
    > dotyczy *przedsiębiorców*. Wszystkich - także OF.

    Jakbym miał transportować kwoty o jakich mowa w tym rozporządzeniu, to
    sam bym ochroniarza wynajął (transport > 0.3 jednostki obliczeniowej).
    Podobnież jakbym przyjmował wpłaty w przedsiębiorstwie.

    To rozporządzenie IMHO ma wiele wspólnego ze zdrowym rozsądkiem :]

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 124. Data: 2009-02-19 10:28:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Feb 2009, jureq wrote:

    > http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=7
    7299

    Thx.
    Fakt.

    > Nie ma tam żadnej definicji jakie pieniądze jej podlegają. Ale wyraźnie
    > dotyczy *przedsiębiorców*. Wszystkich - także OF.

    No to się zgadza.

    pzdr, Gotfryd

  • 125. Data: 2009-02-19 14:32:22
    Temat: Re: Re: Wyp3ata z DG na prywatny
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-02-2009 o 10:15:54 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Masz może pod ręką literalne brzmienie przepisu art.14.5 z czasu
    > którego dotyczyła Twoja sprawa?

    Ten przepis został dodany tą ustawą:

    Dz.U. 1993 nr 28 poz. 127 1993.04.16 tj. Ustawa z dnia 6 marca 1993 r.
    o zmianie niektórych ustaw regulujących zasady opodatkowania oraz niektórych innych
    ustaw.

    i brzmiał wtedy tak jak obecnie. Możliwe że w międzyczasie
    go pozmieniali i przywrócili, ale obstawiałbym że od początku
    brzmi tak samo.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek