    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wypłata z DG na prywatny
    Date: Wed, 18 Feb 2009 23:17:15 +0100
    <gn40v1$k4h$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gn40ra$pn6$1@news.onet.pl>
    <gn43tm$mu2$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gn4661$afe$1@news.onet.pl>
    <gn9o5h$cak$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <gnfnka$ks1$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gnga0o$qvs$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gnga31$dfh$1@news.onet.pl>
    <gngbh6$s8a$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gngbmk$hge$1@news.onet.pl>
    <gnh3dc$549$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gnh376$uq6$1@news.onet.pl>
    <gnhfst$nr5$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gnhh7s$pj7$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gnhhte$qv$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gnhiu3$s0f$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gnhlu9$9ok$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gnhp8o$hbb$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gnhskj$c67$1@nemesis.news.neostrada.pl>

    On Wed, 18 Feb 2009, p47 wrote:

    > Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał

    > Nie jestem doradcą i tylko najwidoczniej zły duch podszepnał mi, aby
    > podzielic się moim doswiadczeniem w tej sprawie. Zauważe jednak, ze
    > udzielajacy sie na tej grupie profesjonalni doradcy podatkowi, tutaj Liwiusz,
    > a w innym wątku Gotfryd Smolik formułowali opinie

    1. Daj sobie powiedzieć, że się mylisz.
    Wg mojej wiedzy dwa razy (ja na pewno, a AFAIK Liwiusz też - doradcą nie
    jestem). Znaczy z czegoś wyciągnąłeś za szybko wnioski :)
    2. Nie, nie podzielam Twojego zdania w sprawie przelewania tam
    i z powrotem,
    Nie wiem z czego wywiodłeś tezę przeciwną!

    > Gdyby było wszystko jedno gdzie trzyma się srodki związane z DG to nie
    > wystepowałoby jakiekolwiek rozgraniczenie pomiedzy kontami firmowymi
    > i prywatnymi

    ZAJRZYJ DO USTAWY.
    Do DG nie zalicza się "odsetek od pieniędzy związanych z DG".
    Naprawdę!
    "Odsetki od *konta* związanego z DG* to zaś zupełnie inna sprawa.

    A "przeznaczenie do DG" dotyczy wyłącznie samego *konta* bankowego
    i dotyczy *transakcji* związanych z DG (a nie samych pieniedzy!)

    > (poza tym ich cele sa zasadniczo różne!) i m.in. dlatego autor
    > tego watku miał w tej sprawie wątpliwości i go stworzył!
    > W realnym swiecie ustawodawca o rachunkach firmowych nie tylko w ustawie
    > pisał, ale, co
    > wazniejsze, wyraźnie je wyróżnił i ODRÓŻNIŁ od rachunku prywatnego

    Nie. Nie odróżnił - bo nie mógł.
    Rachunki "firmowe" (czyli gospodarcze) DG OF są (jak na dziś,
    w .pl i tak dalej) *jak najbardziej* prywatne.
    Słowo.

    Mam w 2 bankach dwa rodzaje prywatnych rachunków: osobiste
    i gospodarcze, jakby co...

    > Dyskusja stała się juz dawno jałowa, niechaj kazdy z niej wyciągnie wnioski
    > jakie uzna za słuszne

    A to swoją drogą.
    Tyle, że grupa jest dyskusyjna a jedną z zasad dyskusji jest uzasadnienie
    też i wniosków :)
    W zakresie dyskusji nie ma mowy o poradach "masz zrobić tak i tak i siedź
    cicho" (co preferują niektórzy doradcy), więc skoro ktoś z czytania wątku
    ma wywieść wnioski dla siebie, powinien móc zajrzeć do ustawy i stwierdzić
    sam "jak to jest".
    Chętnym zapodaję: art.14.2.5
    Trzeba bardzo uważnie przeczytać jakie relacje "pieniądze-konto-DG"
    zapisał ustawodawca.

    I tak - jak chodzi o "czepianie się" kontrolera, to warto przypomnieć
    jak ktoś to pisał że "kontroler też człowiek".
    I że zaistniał nawet tak absurdalny przypadek, jak żądanie podatku
    od freeware (i zawsze podkreślam - TO CO, że podatnik bez sensu
    zaewidencjonował, czy bezsensowne ewidencjonowanie może stanowić
    podstawę decyzji określającej podatek? - nie może, ale taki "geniusz"
    się znalazł)

    > mnie nie zalezy na udawadnianiu swoich racji, co
    > miałem do powiedzenia powiedziałem,

    Jakby co - jako że nieźle zamieszałeś, to i tak ów wątek stanowi
    źródło dla ew. przemyśleń kogoś kto będzie szukał "jak ma być",
    IMHO :)

    pzdr, Gotfryd
    ("szary podatnik", KPiR, VAT, bez kasy rejestrującej, ZUS, mała
    wspólnota mieszkaniowa... nie wiem co jeszcze... a!!! już wiem!
    cyklista - wiadomo, cykliści... :))