  • Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Wypłata z DG na prywatny
    <s...@p...org>
    <gnhv5m$fbi$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    Date: 18 Feb 2009 23:18:46 +0100

    On 2009-02-18, p47 <p...@b...wp.pl> wrote:

    > Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > (...)> Przecież napisał, że prowadził KH. Na KH to trzeba każdą złotówkę
    >>
    > Zarzut był taki, ze przelałem na własne konto środki rzekomo związane z
    > bieżąca działalnością gosp w celu nie zapłacenia podatku wynikajacego z
    > opodatkowania odsetek na koncie firmy. To była juz widoczna kwota, rzedu
    > 340tys.
    > A bezposredni powód zainteresowania był taki, ze na przelewie cel okreslony
    > był jako "zasilenie rachunku"

    Ale Ty byłeś na KH! Tam własnie takie rzeczy jak tytuł są istotne.
    Popatrz tu:
    http://ksiegowosc.infor.pl/obrot-gospodarczy/spolki/
    78398,Jak-rozliczyc-wynik-finansowy-w-spolkach-osobo
    wych.html

    ze szczególnym uwzględnieniem:
    """W spółkach osobowych przepływy między majątkiem przedsiębiorstwa a
    majątkiem osobistym mogą być dokonywane bez ograniczeń. Przedsiębiorca
    może więc pobierać z konta firmy kwoty na własne potrzeby. Fakt ten nie
    wpływa na wynik finansowy. Pobrane lub zapłacone kwoty powinny być
    jednak ewidencjonowane i mogą mieć wpływ na wysokość kapitału
    podstawowego firmy. Kapitał podstawowy przedsiębiorstwa osoby fizycznej
    nie jest wielkością stałą. Przepisy prawa nie określają jego wysokości.
    Decyduje o tym wyłącznie właściciel.

    W spółkach osobowych, przedsiębiorstwach osób fizycznych wynik finansowy
    należy ustalić w wysokości brutto, bez pomniejszania o zapłacony podatek
    dochodowy. Wynika to z faktu, że podatek dochodowy jest zobowiązaniem
    osoby prowadzącej działalność, a nie przedsiębiorstwa. Wszelkie wydatki
    i pobrane kwoty (w tym także zapłacone zaliczki na podatek dochodowy od
    osób fizycznych) powinny być w trakcie roku ewidencjonowane na koncie
    rozrachunkowym w zespole 2 ,,Rozrachunki z właścicielem"."""

    IMVVHO doczepili się nieprawidłowego księgowania tego, a nie samego
    faktu. I próbowali Cię ugryźć właśnie na podatek.

    IMVVHO na KPiR obowiązuje: "W spółkach osobowych przepływy między
    majątkiem przedsiębiorstwa a majątkiem osobistym mogą być dokonywane
    bez ograniczeń." a resztą bajerów wynikających z prowadzenia KH się
    przejmować nie trzeba.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl