  • 31. Data: 2009-02-18 13:24:32
    Temat: Re: Wypłata z DG na prywatny
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    news:gnga0o$qvs$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    (...)

    > Często sam sobie pożyczasz pieniądze i płacisz od tego PCC? ;-)

    Jemu de-facto "pożyczył" kontrahent.

    p47

  • 32. Data: 2009-02-18 13:36:27
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    > Ale pobieranie belki nie ma tu znaczenia. Jeśli US wykaże, że rachunek
    > prywatny był wykorzystywany do DG, to pomimo belki odsetki będą
    > przychodem. Według mnie można przelewać bez ograniczeń, niemniej jednak
    > poprzednik pisał, że były sytuacje, kiedy konkretna kwota (np. zaliczka)
    > była uznawana za kwotę w DG, bez względu na to na jakim koncie się
    > znajdowała. To bardzo niebezpieczny precedens i w dalszej dyskusji warto
    > byłoby posłużyć się konkretną interpretacją, czy wyrokiem.

    Pieniądze na rachunku firmowym mogą w zasadzie pochodzic z 2 źródeł:
    1. wpłata od kontrahenta
    2. wpłata własna właściciela firmy

    Ad 1. Są to niewatpliwie srodki finansowe związane z DG i generowane przez
    nie odsetki to też MSZ niewatpliwie przychód firmy, a zatem nie ma
    najmniejszego powodu, aby zwolniony był z takiego samego opodatkowania, jak
    pozostałe przychody firmy. A zatem wycofywanie ich na konto prywatne, gdzie
    temu opodatkowaniu nie podlegają (nie ma znaczenia, ze podlegac tam mogą
    INNEJ formie opodatkowania, np. Belki) jest niezgodne z przepisami
    Ad 2. Pieniądz jest MSZ takim samym srodkiem majątkowym, jak pozostałe
    składniki służące do DG. Skoro nie można ot tak sobie, bez zachowania
    odpowiedniej procedury wycofac do uzytkowania prywatnego przekazanego
    wczesniej do DG np. samochodu czy maszyny (przeciez tez stanowiącego
    własność właściciela to dlaczego miałoby to ograniczenie nie dotyczyć
    pieniądza?

    p47

    p47

  • 33. Data: 2009-02-18 13:37:37
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    p47 wrote:
    > Jemu de-facto "pożyczył" kontrahent.

    Nie pożyczył tylko przedpłacił (za usługę lub towar).
    Z pożyczką nie ma to nic wspólnego.
    Hint: http://tinyurl.com/demnpb

    Piotrek

  • 34. Data: 2009-02-18 13:41:58
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "p47" <p...@b...wp.pl> napisał w wiadomości

    > własność właściciela to dlaczego miałoby to ograniczenie nie dotyczyć
    > pieniądza?

    Pieniadz jest dosc plynnym aktywem i nie obowiazuja go procedury
    obowiazujace srodki trwale :)
    A ji wyplace sobie te kase "w okienku" i zechce owe "firmowe" pieniadze
    trzymac nad lozkiem w skarpecie, to co - wg Ciebie podlegam
    odpowiedzialnosci za uszczuplenie budzetu w postaci braku podatku od
    odsetek?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 35. Data: 2009-02-18 13:42:29
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    > Nie pożyczył tylko przedpłacił (za usługę lub towar).
    > Z pożyczką nie ma to nic wspólnego.
    > Hint: http://tinyurl.com/demnpb

    No więc zdecyduj się;- albo przedpłacił usługę wykonywana przez DG i zatem
    pieniądze te związane sa z DG, i obracac nimi mozna w ramach DG, a
    wynikajacy z tego przychód powinien zatem byc opodatkowany tak jak pozostałe
    przychody firmy, albo też wpłacone zostały na prywatne konto własciciela
    (sprzecznie z deklarowanym celem tej wpłaty) i wtedy nie są zaliczką, ale co
    najwyżej udzielona osobie fizycznej pozyczką .

    p47

  • 36. Data: 2009-02-18 13:42:40
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    p47 wrote:

> [...]
    > prywatne, gdzie temu opodatkowaniu nie podlegają (nie ma znaczenia, ze
    > podlegac tam mogą INNEJ formie opodatkowania, np. Belki) jest niezgodne

    Z jakimi konkretnie przepisami jest niezgodnie przelanie pieniędzy z
    rachunku "firmowego" (związanego z DG) OFPDG na jej rachunek "prywatny"
    (nie związany z DG)?!

> [...]
    > wczesniej do DG np. samochodu czy maszyny (przeciez tez stanowiącego
    > własność właściciela to dlaczego miałoby to ograniczenie nie dotyczyć

    Bo pieniądz to nie jest środek trwały. Przepisy, na które się powołujesz
    dotyczą środków trwałych. Analogia nie działa w każdym przypadku.

    Piotrek

  • 37. Data: 2009-02-18 13:43:48
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    p47 pisze:
> [...]
    > wczesniej do DG np. samochodu czy maszyny (przeciez tez stanowiącego
    > własność właściciela to dlaczego miałoby to ograniczenie nie dotyczyć
    sorry, ale piszesz takie głupoty jak potłuczony. Weź się chwilę zastanów...

  • 38. Data: 2009-02-18 13:44:54
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    p47 wrote:
> [...]
    > własciciela (sprzecznie z deklarowanym celem tej wpłaty) i wtedy nie są
    > zaliczką, ale co najwyżej udzielona osobie fizycznej pozyczką .

    Podstawę prawną poproszę lub pozostańmy przy swoich zdaniach.

    Piotrek

  • 39. Data: 2009-02-18 13:51:58
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-02-2009 o 14:42:29 p47 <p...@b...wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > (sprzecznie z deklarowanym celem tej wpłaty) i wtedy nie są zaliczką, ale co
    > najwyżej udzielona osobie fizycznej pozyczką .

    Pieniądze nie są oznaczone co do tożsamości (czy jak to się zwie)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 40. Data: 2009-02-18 14:27:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-18, SDD <s...@t...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > trzymac nad lozkiem w skarpecie, to co - wg Ciebie podlegam
    > odpowiedzialnosci za uszczuplenie budzetu w postaci braku podatku od

    Takie zachowania należy ścigać!
    Trzymanie pieniędzy na koncie 0% też! ;]

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl