    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wystawianie faktury po 7 dniach
    Date: Mon, 24 Dec 2007 13:17:07 +0100

    > Dzięki wielkie za podesłanie odpowiedniego artykułu, uściślę, że chodzi o
    > wystawienie faktury do paragonu dla osoby wykonującej działalność
    > gospodarczą. Konkretnie firma Neste (sprzedająca paliwa) odmawia
    > wystawienia faktury do paragonu wystawionego przez ich dystrybutor paliw,
    > gdyż sprawa nie została do nich zgłoszona w ciągu 7-miu dni.

    To akurat nie jest trafny argument. Skąd oni wzieli te 7 dni? Z kartki
    naklejonej na szybę okienka kasowego? Jest tyle samo warta co "Po odejściu
    od kasy reklamacji nie uwzglednia się".

    > No właśnie - czy to jest zgodne z prawem? Oczywiście przy założeniu, że
    > zwracam im oryginał paragonu.

    Tak jak napisałem - to jest dyskusyjne. Bo pojawią się inne przykładowe
    pytania:
    1. Dlaczego od razu nie brałeś f-ry? Bo miało być innne przeznaczenie
    paliwa? Kombinujesz coś?
    2. Jaki nr rejestracyjny wpisać? Bo powinien być on na f-rze, cyt. z
    rozporządzenia "Faktury dokumentujące sprzedaż paliw silnikowych
    benzynowych, oleju napędowego oraz gazu, wlewanych do baku samochodu i
    innych pojazdów samochodowych, powinny zawierać numer rejestracyjny tego
    samochodu." A jak nie wiem, do jakiego tankowałem i wpiszę niewłaściwy?
    Potem sie okaże, że f-ra bedzie alibi, że pojazd ten był w tym czasie na tej
    stacji a nie w innym miejscu np. w trakcie popełniania przestępstwa.
    Udowonią że to nie prawda i doczepiasię, że f-ra zawiera nieprawdziwe dane.
    2. Sprzedawca wiedział, że sprzedaje dla przedsiebiorcy a nie wystawił
    faktury? To jej nie zechce wystawić, by nie być posądzonym o wykroczenie
    niewystawienia f-ry przedsiębiorcy.

    Jako ciekawostka, kiedys tankując na pewnej stacji ORLENu do kanistra
    chciałem fakturę. Sprzedawca pomimo że widział gdzie leje paliwo, żądał nr
    rejestracyjnego :) Gdy powiedziałem zgodnie z prawdą, żeby wpisał: KOSIARKA,
    odmówił. Skończyło sie na skardze do szefostwa regionu czy jakoś tak. W
    odpowiedzi przyszło, ze oni muszą wpisać nr rejestracyjny i nie wystawia mi
    faktury bez numeru.... Miało to miejsce cos około 2000 roku, wtedy byłem
    totalnym niemowlakiem w sprawach podatkowych :)