  • 11. Data: 2013-03-28 00:21:24
    Temat: Re: ZUS - najwieksi zlodzieje - refleksja
    Od: hiki wiosna pierdle jak zimmmno <h...@a...pl>

    On 27.03.2013 19:15, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "hiki wiosna pierdle jak zimmmno" <h...@a...pl>
    > napisał w wiadomości news:kiv4fq$jai$1@node1.news.atman.pl...
    >
    > Bo to ubezpieczenie, a nei lokata i z samej zasady dostajesz mniej, niż
    > płacisz. Jak płacisz OC na samochód,

    Ale moge zrezygnowac z OC.

    zen.aspx

  • 12. Data: 2013-03-28 00:22:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    hiki wiosna pierdle jak zimmmno wrote:

    > Ale moge zrezygnowac z OC.

    Nie mozesz.
    Chyba, że sprzedasz samochód.

    Na tej samej zasadze mozesz zrezygnować z ZUS.
    Rzuć pracę.

  • 13. Data: 2013-03-28 00:43:59
    Od: hiki wiosna pierdle jak zimmmno <h...@a...pl>

    On 28.03.2013 00:22, witek wrote:

    > Nie mozesz.
    > Chyba, że sprzedasz samochód.

    No widzisz :)

    > Na tej samej zasadze mozesz zrezygnować z ZUS.
    > Rzuć pracę.

    Bez (swojego) samochodu mozna zyc.

    Bez pracy niby tez.

    Ale wole wybrac zatem prace na czarno.

    Swoja wazki temat poruszyles. To rzucanie pracy sie dzieje i to w
    wielkiej skali.

    20 lat temu co bylo? ETAT! ETAT! ETAT! Tak? A od etatowca sciaga sie
    haracz prosto, regularnie, i do tego soczysty. Odbiera sie takiej osobie
    lwia czesc zarobionej kasy.

    Ale zaczelo sie zmieniac - boom na "dzialalnosci gospodarcze". LAtwo
    kumaci Polacy policzyli, ze ZUS moze ich mniej rznac jak zaloza DG.
    Obecnie ZUS rznie na tysiaka. Nie wazne czy zarabiasz tysiaka czy 20
    tysiaków :)

    KAzdy kto zarabia wiec wiecej niz kwota, ktora z etatu daje 1000 zusu
    (policzyc na kalkulatorze pąłcowym) zaczyna myslec o tym, zeby moze
    jednak nie placic tyle.

    Cyfrowo i z glowy wychodzi mi, ze okolo tysiak na ZUS idzie z etatu
    gdzie jest 3000 na reke.

    Ale jakby specjalista chcial 6000 na reke, to ZUS z etatu bylby wielki i
    wyszloby spooorooo kasy dla pracodawcy
    (wiem, wiem, jest roczny limit, powyzej ktorego sie nie placi ZUS).

    A taki specjalista na DG - 6000 na reke i 1000 zusu to jzu tylko 7000
    dla pracodawcy.

    Wiec ci kumaci, poszli na DG.

    Ale jak sie ma DG to sie placi te 3-4 stowki za ksiegową. Mniejsza o to,
    mozna samemu, ale jak pokazuje doswiadczeni, sie kogos zastrudnia.

    ZUS 12 x 1000 to 12 tys rocznie
    Ksiegowa to 12 x 300 = 3600 rocznie

    total: 15 600

    jakby tu oszczedzic na ZUS?
    :)

    Znow kumaci wymyslili

    ZUS 12 x 0 = zero rocznie
    Ksiegowa 12 x 600 = 7200 rocznie
    ubezpiecznie: 3000 rocznie

    total = 10 tys na okraglo

    oszczednosc: 5600

    nie napisalem jak......

    DG zamienia sie w sp. z o.o.

    z jednooosobowym zarzadem - prezesem.

    ktory dobrowolnie si eubezpieczy zdrowotnie w ZUS, a funkcje prezesa
    pelni nie na etacie, ani nie jako dg ;) Jest prezesem. I tyle.

    No i ZUS jest w dupie, bo udzial dobrze zarabiajacych etatowców spada,
    rosnie wlasna dg i spolki zoo.

    no i wplywy do ZUS dramatycznie spadaja, co w polaczeniu z nizemdemo to
    jest dramat ;)

    zen.aspx

  • 14. Data: 2013-03-28 06:46:15
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 28 Mar 2013 00:43:59 +0100, hiki wiosna pierdle jak zimmmno
    napisał(a):

    > KAzdy kto zarabia wiec wiecej niz kwota, ktora z etatu daje 1000 zusu
    > (policzyc na kalkulatorze pąłcowym)

    Poniżej średniej krajowej.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 15. Data: 2013-03-28 10:30:01
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2013-03-27 16:50, hiki wiosna pierdle jak zimmmno pisze:

> [...]
    >
    > - strata na ZUS-ie 600 tys -> ok. 400-450 tys.
    >
    > Ad ZUS
    >
    > 600 000 to 30 lat po 20 tysiecy, miesiecznie wiec 20/12 ok 1600 zł. Ale
    > pracujemy dłużej niż 30 lat. Do 67 roku zaczynajac w 27 roku zycia to 40
    > lat. Duzo osob zaczyna wczesniej. 50 lat pracy miesiac w miesiac
    > odkladajac to co zabiera ZUS (wystarczy 1000). mozna miec 600 tys na
    > emeryture (1 nie 150 tys). Odkladajac po 500 mozna miec 300 tysiecy ( a
    > nie jak teraz 75 tys).
    >

    > Czy mam gdzies blad w liczbach lub rozumowaniu, ktore doprowadzilo mnie

    To teraz inne wyliczenie - masz stłuczkę samochodem po przepracowaniu 5
    lat. Tracisz mozlisosci zarobkowania. Twoje składki pozwalają na
    wypłacenie Ci renty rzędu 46 zł. Do 67 roku życia... Więc obciążają
    Twoje dzieci i dalszą rodzinę. W dodatku za każdy pobyt w szpitalu
    płacisz 1500 zł dziennie + zabiegi. Tak by było lepiej?
    Hipotetycznie możesz sobie różne wyliczenia robić, ale nie na tym polega
    UBEZPIECZENIE.
    T.

  • 16. Data: 2013-03-28 10:55:20
    Od: hiki wiosna pierdle jak zimmmno <h...@a...pl>

    On 28.03.2013 10:30, T. wrote:

    > To teraz inne wyliczenie - masz stłuczkę samochodem po przepracowaniu 5
    > lat.

    To teraz inne wylicznie - a raczej - pewnie nie płacili składek
    ubezpieczeniowych ci, co umieraja bo im NFZ przestaje refundowac leki.

    W koncu czesc skaldowa skladki ZUS jest wlasnie takim ubezpieczeniem. Na
    lecznie w tym i na potrzebne leki.

    Najzabawniej - nie mozesz od szpitala kupic lekow ratujacych ci zycie
    bo... ustawa gwarantuje ci, ze sa bezplatne.

> [...]
    > płacisz 1500 zł dziennie + zabiegi. Tak by było lepiej?
    > Hipotetycznie możesz sobie różne wyliczenia robić, ale nie na tym polega

    Ubezpiecznie polega na tym, ze mam w reku UMOWE ze scisle okreslonymi
    warunkami i MOGE ale NIE MUSZE sie na nia zgodzic a takze MOGE okreslic
    wariant umowy taki, jaki uwazam, ze jest dla mnie odpowiedni.

    Bo moze mam tyle kasy jak i moja rodzina, ze wybieram wariant "płacisz
    1500 zł dziennie + zabiegi." bo szacuje, ze moge poniesc takie ryzyko.
    Ot chocby sprzedajac jedno czy drugie mieszkanie - stac mnie. Nie widze
    wiec powodu, by placic ubezpieczenie.

    ZUS to NIE ubezpieczenie. Nie ma z tym nic wspolnego. ZUS to podatek.
    Ukryty pod nazwa z dupy wzieta.

    zen.aspx

  • 17. Data: 2013-03-28 10:57:59
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 28 Mar 2013 10:30:01 +0100, T. napisał(a):

> [...]
    > płacisz 1500 zł dziennie + zabiegi. Tak by było lepiej?
    > Hipotetycznie możesz sobie różne wyliczenia robić, ale nie na tym polega

    Jak rozumiem emerytura też może człowieka tak dopaść znienacka? Bo mi
    się zawsze wydawało że to kiedy przechodzimy na emeryturę można jakoś w
    przybliżeniu określić...

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 18. Data: 2013-03-28 11:08:25
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-28 10:30, T. pisze:
    > To teraz inne wyliczenie - masz stłuczkę samochodem po przepracowaniu 5
    > lat. Tracisz mozlisosci zarobkowania.

    troszkę nieadekwatny przykład, bo składka na ubezpieczenie rentowe jest
    rozdzielona od skladki na ubezpieczenie emerytalne, a tak na prawde
    ubezpieczenie emerytalne zaczyna dzialac przy przejsciu na emeryturę i
    jest to niejako ubezpieczenie od dlugosci Twojego zycia.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 19. Data: 2013-03-29 14:46:31
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 27 Mar 2013 16:50:24 +0100, hiki wiosna pierdle jak zimmmno
    napisał(a):

    > - jak za np. 30 lat bede potrzebowal 300 tys to moge je sprzedac

    Nie masz żadnej pewności, że za 30 lat to min. 30-letnie mieszkanie będzie
    tyle warte, nawet nominalnie do zarobków.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl