  • 21. Data: 2010-10-29 09:15:20
    Temat: Re: Za mała kwota na fakturę
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Jak w takim razie np. ochronić się przed złośliwym klientem, który
    > będzie kupował paczkę zapałek i wymagał faktury. Przy zapętleniu
    > działania może wygenerować spore koszty.

    paczka zapalek 3,49 i po problemie

  • 22. Data: 2010-10-29 09:16:53
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Jeśli ktoś przy 20 zł kombinuje, żeby nie dac faktury,
    > tylko inne kwity, do tego nie za bardzo prawidłowe, to jednak
    > obstawiałbym co innego.

    nie wykluczone
    sa rozni ludzie na tym swiecie
    szalencow nie brakuje:)

  • 23. Data: 2010-10-29 10:03:16
    Od: Dariusz Domagała <biuro@no_spam.innersoft.pl>

    > A moze koles nie jest vatowcem??
    > Firma staje sie obecnie vatowcem opo przekroczeniu 50tys od 2011 100tys.
    > Kase fiskalna musi kupic w pierwsyzm roku po 20tys a w 2 roku po 40tys.
    > Wiec moze był w sytuacji ze kupic musiał kase fiskalną a nie stał się
    > vatowcem i masz 0% vat, lecz tutaj mi się wydaje ze powinno być zw

    Jeżeli nie jest vatowcem to i tak kase programuje sie wg stawek prawidłowych
    (np. 22%).
    Wyjątkiem może być marża ale to osobny temat.

    Darek

  • 24. Data: 2010-10-29 15:09:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Oct 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Jak w takim razie np. ochronić się przed złośliwym klientem, który
    > będzie kupował paczkę zapałek i wymagał faktury.

    Drukować fakturę w rozmiarze 1/2 paragonu fiskalnego.
    O tym że nie ma wymogu co do formy było niedawno.
    A z tym, że drukowania paragonu nie da się obejść (co KOSZTUJE),
    to już do odpowiednio inteligentnych ludzi w MF (oni nie widzą
    problemu, bo nie obracają dostatecznie MAŁYMI kwotami).

    BTW: obawiam się, że również podejście z odpłatnością "za obsługę"
    może w przypadku konsumentów nie spotkać się z przychylnością
    sądów (idzie doliczanie stałej kwoty za *zakup* - sam fakt,
    bez względu na to co kupiono i czy żądano dowodu zakupu).

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2010-10-29 15:10:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Oct 2010, Maddy wrote:

    > A dokładnie adres miejsca, w którym jest zainstalowana kasa.

    ...czyli rozbieżność jest "prawidłowa", co miałem na myśli :)

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2010-10-29 23:43:13
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Drukować fakturę w rozmiarze 1/2 paragonu fiskalnego.

    A to obniży koszt? Bo na moje oko to raczej podniesie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 27. Data: 2010-10-30 06:19:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Oct 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A to obniży koszt?

    Sam sobie odpowiedz metodą "a jak wystawiasz paragon to
    niby ile kosztuje".

    > Bo na moje oko to raczej podniesie.

    Ciekawostka... (tak, myślisz o wydrukowaniu *jednej* takiej
    faktury, ale przecież nie pytałeś o *jedną* lecz jak się
    obronić przed "atakiem" o takiej formie).

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2010-10-30 06:44:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Sam sobie odpowiedz metodą "a jak wystawiasz paragon to
    > niby ile kosztuje".

    Bo paragon wystawia mu kasa, a co mu wydrukuje taką mikroskopijną
    fakturę?

    > Ciekawostka... (tak, myślisz o wydrukowaniu *jednej* takiej
    > faktury, ale przecież nie pytałeś o *jedną* lecz jak się
    > obronić przed "atakiem" o takiej formie).

    Czyli ma jeszcze kupić urządzenie, co mu to zautomatyzuje?

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2010-10-30 08:35:47
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Sam sobie odpowiedz metodą "a jak wystawiasz paragon to
    > niby ile kosztuje".

    Po pierwsze primo: paragon i tak trzeba wystawić jak to osoba fizyczna.
    Po drugie primo: do wystawiania miniparagonów tanią metodą ma już
    odpowiedni sprzęt.
    Po trzecie primo: paragonów się nie księguje ZTCW, a jedynie raporty
    dobowe.

    Jednym słowem, generowanie faktur kosztuje. Albo inwestycję w linię
    automatyzującą albo w pracownika, system, papier, toner, księgowanie.

    > Ciekawostka... (tak, myślisz o wydrukowaniu *jednej* takiej
    > faktury, ale przecież nie pytałeś o *jedną* lecz jak się
    > obronić przed "atakiem" o takiej formie).

    No. Atakiem. A nie ,,taka specyfika, że codziennie mam 1000 faktur na
    zapałki i wkalkulowałem to w koszt działalności instalując specjalną
    linię produkcyjną faktur.''

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 30. Data: 2010-10-30 16:23:41
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10/30/2010 08:44 AM), Liwiusz wrote:

    > Bo paragon wystawia mu kasa, a co mu wydrukuje taką mikroskopijną fakturę?

    Każda drukarka. Nikt nie powiedział że faktura ma być wystawiona na
    miejscu.

    p. m.