    From: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zabezpieczenie kredytu hipotecznego - jaki koszt ?
    Date: Thu, 29 Jan 2004 11:55:31 -0000

    > Zamierzam wziąść z żona kredyt hipoteczny na budowe domu ale
    zabezpieczeniem
    > będzie inna nieruchomość, której współwłaściecielem jestem ja i moi
    rodzice.
    > Jaką opłatę będę musiał uiścić za ustanowienie hipoteki ?
    Sa dostepne kalkulatory lub szukaj w przepisach - nie mam pod reka, wiec nie
    sprecyzuje, ale google dzialaja niezle w tej kwestii.

    > Czy stwierdzenie: "zwalnia sie od oplaty sądowej wniosek o wpis hipoteki
    > ustanowionej na nieruchomości stanowiącej wlasność kredytobiorcy w celu
    > zabezpieczenia należności z tytu udzielonego kredytu....." będzie nas
    > obejmowało jeśli bierzemy wspólnie kredyt ale żona nie jest
    > współwłaścicielem nieruchomości ?
    Hmmm wniosek z tego co wiem jest zawsze gratis, ustanowienie hipoteki
    kosztuje... Niemalo. Rozumiem, ze masz urzadzona ksiege wieczysta, jezeli
    nie to koszty gwaltownie wzrosna.
    Co do Zony, to raczej nie powinno byc klopotu - wlasciciele nieruchomosci,
    ktora jest zabezpieczeniem oswiadczaja, ze zgadzaja sie na obciazenie
    hippoteka na Wasza rzecz.
    (Jakkolwiek moge sie gdzies mylic w tym toku rozumowania, a w ogole to jest
    na pl.soc.prawo).

    Pozdrawiam
    ŁG