eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZakładam DG - US rząda zaświadczenia o meldunku i umowy dot.konta › Re: Zakładam DG - US rząda zaświadczenia o meldunku i umowy dot.konta
    From: "Piter" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakładam DG - US rząda zaświadczenia o meldunku i umowy dot.konta
    Date: Wed, 6 Apr 2005 22:32:46 +0200

    > Witam, pierwszy raz w US - zdawałem NIP1 - rozpoczynam DG no i pani za
    > ladą
    > oznajmia mi, że nie przyjmie bo muszę jeszcze mieć zaświadczenie o
    > zameldowaniu z ADM ( DG we własnym mieszkaniu - działalność twórcza ) i
    > umowę o koncie firmowym.
    > Na pytanie na jakiej podstawie, miła pani pod nosem wymarudziła - od
    > jakiegoś czasu taki jest wymóg. I co, miała rację czy mam podnosić dalej
    > obu
    > stronom ciśnienie ? Pomóżcie.

    Jestem laikiem, ale z tego co czytałem, to tak:
    1) Konto firmowe musisz mieć obowiązkowo. Jest taki przepis i już.
    Wykorzystujesz je m.in. do rozliczeń z US i ZUS. O ile mi wiadomo, ZUS w
    ogóle nie przyjmuje gotówki - tylko przelewy
    2) Jeżeli działalność ma być wykonywana w Twoim mieszkaniu, to musisz
    przedstawić tytuł, jaki do niego masz. Innymi słowy dowieść, że rzeczywiście
    jest Twoje. Co więcej, część mieszkania musisz przekwalifikować jako "lokal
    do DG", co wymaga chyba wizyty w administracji i uzyskania stosownego
    zaświadczenia.