eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZakładam DG - US rząda zaświadczenia o meldunku i umowy dot.konta › Re: Zakładam DG - US rząda zaświadczenia o meldunku i umowy dot.konta
  • From: "adminek" <w...@g...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakładam DG - US rząda zaświadczenia o meldunku i umowy dot.konta
    Date: Thu, 7 Apr 2005 11:40:26 +0200

    > Jestem laikiem, ale z tego co czytałem, to tak:
    > 2) Jeżeli działalność ma być wykonywana w Twoim mieszkaniu, to musisz
    > przedstawić tytuł, jaki do niego masz. Innymi słowy dowieść, że
    rzeczywiście
    > jest Twoje. Co więcej, część mieszkania musisz przekwalifikować jako
    "lokal
    > do DG", co wymaga chyba wizyty w administracji i uzyskania stosownego
    > zaświadczenia.

    Z tym co piszesz bym chyba polemizował.

    W moim US pani takze zarządała dokumentu potwierdzajacego moje prawa do
    lokalu-siedziby. Siedzibę mam na dom - własnosć moich rodziców. Pani
    odpowiedziałem w ten sposób, że tam mieszkam, że tam całe życie jestem
    zameldowany. Pani skerowała z dowodu moje zameldowanie i było OK.

    Co zaś do przekwalifikowania - w moim UM w Gołdapi uzyskałem informację, że
    jeśli nie ma specjalnie wydzielonego pomieszczenia do działalnosci (np.
    oddzielny pokój) to nie mam potrzeby przekwalifikowywania czegokolwiek.
    Pytałem o to, bo zastanawiało mnie, czy muszę wydzielić np. 3m2 pokoju i
    płacic za te metry podatek od nieruchomosci jak za pomieszczenia do
    działanosci. Odpowiedź byłą: jeśli nie ma wydzielonego specjalnie
    pomieszczenia gospodarczego do mojej dzialalnosci to nie. Jest to nadal caly
    budynek mieszkalny.

    --
    JR