  • 1. Data: 2010-04-22 09:11:36
    Temat: Zakończenie postępowania na wniosek strony?
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    Przed US trwa postepowanie podatkowe na wniosek strony w sprawie
    nabycia spadku z ustawy.
    Okazalo sie jednak, ze sad popelnil blad i spadek byl, ale nalezny
    innej osobie.
    Teraz ta sprawa cywionie zostala odrecona, nota bene podresnio dzieki
    wszczeciu tego postepowania podatkowego i zbieraniu do niego
    informacji.

    W jakim trybie strona, ktora wniosla do US o postepowanie podatkowe,
    ma teraz je zakonczyc?

  • 2. Data: 2010-04-22 10:01:03
    Temat: Re: Zakończenie postępowania na wniosek strony?
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 22 Kwi, 11:11, VoyteG <V...@h...com> wrote:

    > W jakim trybie strona, ktora wniosla do US o postepowanie podatkowe,
    > ma teraz je zakonczyc?

    ok, poszukałem i chyba wystarczy pismo z powołaniem na Art. 208 § 2
    Ordynacji Podatkowej?
    "§ 2. Organ podatkowy może umorzyć postępowanie, jeżeli wystąpi o to
    strona, na
    której żądanie postępowanie zostało wszczęte, a nie sprzeciwiają się
    temu inne
    strony oraz nie zagraża to interesowi publicznemu."

  • 3. Data: 2010-04-22 19:55:01
    Temat: Re: Zakonczenie postepowania na wniosek strony?
    Od: acelnószz <a...@i...pl>

    Mozesz cos napisac blizej?
    Tak dla opisania ciekawego przypadku.

    -----

  • 4. Data: 2010-04-23 11:25:07
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 22 Kwi, 21:55, acelnószz <a...@i...pl> wrote:
    > Mozesz cos napisac blizej?
    > Tak dla opisania ciekawego przypadku.

    Pierwsze postępowanie spadkowe w sumie po 4 pokoleniach - rodzina żyła
    w zgodzie i kiedyś nikt sie nie przejmował sprawami formalnymi. Dla
    celów prowadzenia działalności, trzeba bylo aby te sprawy wyprostowac,
    aby korzystac z praw właściciela. Przeprowadzono postępowanie i
    stanelo na kwestiach podatkowych. Podczas ich wyjasniania, trzeba bylo
    zawiadomic wszystkich spadkobierców, a ze rodzina liczna, po kraju
    rozrzucona i nie wszyscy się znali, to okazało się, ze jedna wiekowa
    ciocia przypomiała sobie, ze 30 lat temu postępowanie po pradziadkach
    się odbyło. I to w tym samym sadzie, tyle ze sad sam sobie nie
    przypomniał, ze juz w tej sprawie orzekał.

  • 5. Data: 2010-04-23 12:33:31
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-04-2010 o 13:25:07 VoyteG <V...@h...com> napisał(a):

> [...]
    > się odbyło. I to w tym samym sadzie, tyle ze sad sam sobie nie
    > przypomniał, ze juz w tej sprawie orzekał.

    Czyli można tak co 5-10 lat próbować odkręcać to czy tamto :)

    --
    Tomek