    From: <2...@2...193053.invalid> (Tom N)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup samochodu od osoby fizycznej nie prowadzącej DG
    Date: Fri, 26 Jun 2015 19:30:53 +0200
    <s...@p...org>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.150624.invalid>
    <s...@p...org>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.150625.invalid>
    <s...@p...org>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.150625.invalid>
    <s...@p...org>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.150626.invalid>
    <s...@p...org>

    Wojciech Bancer w

    wrote:

    > [...]

    > Włączając dodatek do firmy, masz nadal firmę (nazwę)

    "Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko"

    > a nie firmę (nazwę) z dodatkiem.

    Ba, mam firmę (imie i nazwisko z włączonym dodatkiem -- co nie zaprzecza
    temu, "Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko"

    > Ten dodatek funkcjonuje w obiegu prawnym i w obiegu biznesowym.

    Heh, a ja głupi sie NIPem posługiwałem i oznaczenie przedsiębiorcy...

    > W praktyce urzędowej, obiegowej, biznesowej i jakiej byś sobie nie znalazł,
    > prośba o nazwę (firmę) jest prośbą o jej pełną nazwę, to oznacza nie imię i
    > nazwisko, ale firmę wraz z dodatkami.

    Wiesz, prosić to sobie mogą, ważna jest podstawa prawna, twierdzisz, że jak
    podam swoje imie, nazwisko (firmę), nip, w razie czego regon to US, ZUS,
    odpowiedni Marszałek, i kontrahenci nie będą ze mną gadać, tylko będą się
    dopominać o ozdobniki firmowe?

    <cite>

    II. DANE IDENTYFIKACYJNE PŁATNIKA SKŁADEK
    Na podstawie zgłoszenia płatnika składek w ZUS zakładane jest konto płatnika
    składek, na którym
    rozliczane są składki na poszczególne ubezpieczenia za wszystkich
    ubezpieczonych. Podanie prawid-
    łowych danych identyfi kacyjnych w zgłoszeniu płatnika składek, a następnie
    konsekwentne podawanie
    ich we wszystkich dokumentach ubezpieczeniowych i płatniczych ma duże
    znaczenie dla poprawności
    rozliczenia składek na koncie płatnika. W związku z tym blok ten wypełnij
    szczególnie starannie.
    Zasady podawania właściwego zestawu danych identyfi kacyjnych płatnika
    składek
    znajdziesz w poradniku Ogólne zasady wypełniania i korygowania dokumentów
    ubezpieczeniowych
    na www.zus.pl.
    ??W polu 01 - wpisz numer NIP (Numer Identyfi kacji Podatkowej) nadany Ci
    jako płatnikowi przez
    urząd skarbowy, nie oddzielając kreskami poszczególnych członów. Numer NIP
    jest podstawowym
    identyfi katorem płatnika składek i nadawany jest wszystkim płatnikom
    składek.
    ??W polu 02 - wpisz numer REGON nadany Ci jako płatnikowi przez Główny Urząd
    Statystyczny
    i ewidencjonowany w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki
    narodowej
    (numer ten może mieć 9 lub 14 znaków i należy go wpisać wraz z występującymi
    ,,0").
    ??Wpolu 03 - wpisz nazwę skróconą płatnika. Jeżeli nie posiadasz nazwy
    skróconej, to jesteś zobowiązany
    utworzyć ją i konsekwentnie podawać we wszystkich dokumentach przesyłanych
    do ZUS. Utworzona
    nazwa powinna składać się maksymalnie z 31 znaków i nie zawierać znaków
    innych niż litery i cyfry

    III. DANE EWIDENCYJNE PŁATNIKA SKŁADEK
    ??W polu 01 - wpisz pełną nazwę płatnika składek (zgodnie z aktem prawnym
    konstytuującym podmiot)."
    </cite>

    Po pierwsze, to w rozliczeniach z ZUSem istotne sa dane z II, i jak sobie
    wybiore/utworzę dla celów 03 "ZUSSSIEKASE" to mam tej nazwy skróconej używać

    Po drugie, rozumiem, że aktem prawnym konstytuującym podmiot "Tristan" jest
    wpis w EDG, czyli
    <https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/ceidg.public.ui/Sea
    rchDetails.aspx?Id=97c2b059-b9b4-490d-b03b-ca894bd2d
    8f4>
    Jeżeli płatnik NIP 9690475368 będzie miał zaległości to ZUS będzie ścigać
    firmę "b7.pl Przemysław Adam Śmiejek" a może nazwę skróconą "b7.pl
    Przemysław Adam Śmiejek" (mieści się w 31 znakach...), a "Przemysław
    Śmiejek" będzie sie temu przyglądał z boku, bo "Przemysław Śmiejek" jest
    tylko częścią firmy"...

    --
    'Tom N'