  • 11. Data: 2009-12-22 20:08:12
    Temat: Re: Zakup w Wielkiej Brytanii, a NIP i VAT.
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Nasz kontrahent sam pytał o numer VAT i uprzejmie poinformował, że od 1 stycznia
    wzrasta u nich VAT z 15% do 17,5%.
    JaC

    -----

  • 12. Data: 2009-12-22 22:20:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Dec 2009, Piotrek wrote:

    > wórawot eicyban ewotonlópswzrtąnweW

    Dobre :D

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-12-22 22:25:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Dec 2009, Piotrek wrote:

    > Dzwoniłem i mają wysłać emailem nową, lepszą fakturę ;-)

    [...]
    > Nasunęła mi się jednak refleksja.
    > Czy (w UE) tylko my mamy tak restrykcyjne prawo podatkowe?

    Niewykluczone, że jakieś resztki podobnych restrykcji są w innych
    byłych "demoludach".
    Przekonanie że formalności pozwolą "załatwić" *merytoryczne*
    naruszenia prawa chyba zostało mocno wbite w świadomość
    administracji (i nie tylko, pieczątka nadal miewa "magiczną" moc).

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2009-12-23 09:18:04
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Osoba prawna nie będąca płatnikiem VAT (zwolnienia podmiotowe i
    > przedmiotowe), lecz posiadająca nadany numer NIP (ale nie
    > europejski) chce kupić pewien sprzęt w Wielkiej Brytanii.
    >
    > VAT-u i tak nie mają z czego odliczać (j.w. zwolnienie), VAT jest po
    > prostu kosztem.
    >
    > Czy brytyjski sprzedawca powinnien wystawić fakturę brutto, czy netto?

    brutto

    > Jakie formalności będą w Polsce po wystawieniu przez Brytyjczyków faktury
    > netto (opłacenie polskiego VAT jak rozumiem, ale jak to
    > się odbywa?)?
    >
    > A co, jeśli firma brytyjska wystawi fakturę brutto i zapłacona zostanie
    > cena brutto (byłoby prościej i lepiej, bo brytyjski VAT
    > niższy?)?

    traktujesz to jak WNT
    deklaracja VAT-9

    pozdr,
    m.w.

  • 15. Data: 2009-12-23 09:25:29
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał:

    > Nasunęła mi się jednak refleksja.
    > Czy (w UE) tylko my mamy tak restrykcyjne prawo podatkowe?

    nie wiem ;)
    ale dla moich kontrahentów wszystko jest "no problem" ;)

    pozdr,
    m.w.