eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZakupy VAT, czy muszę wpisywać to do ewidencji zakupów!! › Re: Zakupy VAT, czy muszę wpisywać to do ewidencji zakupów!!
  • Data: 2004-02-27 23:52:01
    Temat: Re: Zakupy VAT, czy muszę wpisywać to do ewidencji zakupów!!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 27 Feb 2004, Jaco wrote:
    [...]
    >+ i skoro nie mam wpisanej we wpisie do ewidencji że handluje takim towaram to
    >+ czy mogę wystawić fakturę na taki sprzęt!!!

    Jak dotąd nikt nigdy nie wykazał takiego ograniczenia :)
    Owszem, są przypadki rodzajów działalności działalnosci które
    wymagaja "wpisu przed wykonaniem" - te wszystkie objęte koncesjami,
    zezwoleniami, licencjami i zgłoszeniami (bo jak nie pokażesz
    że zadeklarowałeś to ci nie potwierdzą wpisu).
    Kary "za przekroczenie zakresu" nikt nie zapodał :)
    Obowiązek zgłoszenia do wpisu i do GUSu masz jeśli będzie to
    jedno z 3 "głównych źródeł dochodu" (GUS te dane zbiera i FORMALNIE
    należy podać, ale przy małej firmie...).

    >+ Jedyne co mi się kojarzy z handlowaniem komputerami to "produkcja
    >+ komputerów" - dziwny wpis ale taki mam :)

    No to o co chodzi ??
    Kupujesz skrzynkę, może nawet razem z monitorem i klawiaturą,
    do tego luzem dokupujesz kabelek sieciowy i... już "wyprodukowałeś" ;) !

    >+ skoro je produkuje to chyba moge go sprzedać tylko czy osobie prywatnej!!!

    Czemu by nie.
    Pilnuj tylko zasad, żeby nie załapaś się na kasę fiskalną.
    Bo jak ci się "sprzedawanie ludziom" spodoba.... to bez kasy
    długo nie pociągniesz :)

    >+ > Jak sobie - to "przekazanie na potrzeby własne", wystawia się
    >+ > fakturę wewnętrzną charakterystyczną tym że występuje w niej
    >+ > JEDEN podpis :)
    >+ >
    >+ > Pewnym problemem jest kwestia formalnej konieczności zapłacenia
    >+ > VATu od "normalnie stosowanej prowizji" !
    >+
    >+ tego nie rozumię - wybacz

    A co mam wybaczyć ? ;)
    Wyszło na to (zapisałem już listę artykułów z 32.4 i 15.3 na
    czele) iż zajrzałem do ustawy i zdaje się że muszę zrewidować
    poglądy.
    A już ze 3 czy 4 razy głośno prezentowałem stanowisko jak
    wyzej i nikt mnie nie sflejmował - nawet Maddy ;) (choć
    cosik protestowała, ale tylko aż ustawę wyjąłem :))
    Otóż twierdziłem ze przy "niesprzedaży" nalezy do wyznaczenia
    VATu brać wartość "rynkową" towaru (a nie zakupu), sprawdziwszy
    dokładniej widzę że to nieprawda: w ustawie mam (w art.
    15.3): "3. Podstawą opodatkowania czynności określonych w art. 2 ust. 3
    jest wartość towarów lub usług obliczona według cen[...]"
    a art.2.3 *nie obejmuje* "przekazania na własne potrzeby", wyłącznie
    darowizny i "płacenie towarem" !!
    Arrrrgggh.... A ja taki ładny wykład na .prawo palnąłem (ze VAT
    nie zawsze wynika wprost z netto) i posłużyłem się złym przykładem :[
    Wrrr... ale widać prawnicy też postów nie czytają, bo nikt
    nie protestował :) (pewnie na hasło "ustawa VAT" wszyscy się
    zwinęli i wynieśli z wątku :))

    Krótko mówiąc: nic się nie przejmuj !
    Wystawiasz FW (z jednym podpisem) "na cele osobiste" i tyle.
    Ma tę zaletę że również nie liczy się AFAIK do limitu kasy
    fiskalnej :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)