  • 11. Data: 2007-04-25 09:46:11
    Temat: Re: Zakupy na allegro w koszty
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-04-2007 o 11:43:56 Jan Werbinski <j...@j...com>
    napisał(a):

    > U?ytkownik <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Tak, konkretnie u?ywany sprz?t komputerowy i sieciowy.

    Pytam bo PCC się płaci tylko wtedy gdy nie podlega to pod VAT,
    przy czym nawet gdy sprzedawca jest podmiotowo zwolniony to
    już to nie podpada pod PCC.

  • 12. Data: 2007-04-25 09:46:43
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-04-2007 o 11:43:13 Jan Werbinski <j...@j...com>
    napisał(a):

    > U?ytkownik <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Bo sprzedawca napisa?, ?e "sprzedaj? prywatnie, a nie jako firma".

    To nie ma znaczenia - rachunki może wystawiać każdy, co więcej
    jest przez ordynację podatkową do tego zobligowany na żadanie kupującego.

  • 13. Data: 2007-04-25 09:48:48
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.trb2r5vpipkhj4@unk...

    > To nie ma znaczenia - rachunki może wystawiać każdy, co więcej
    > jest przez ordynację podatkową do tego zobligowany na żadanie kupującego.

    O tym nie wiedziałem.
    Jak np wygląda rachunek wystawiony przez takiego kupującego? Co się w nim
    znajduje i którym paragrafem udowodnić sprzedawcy jego obowiązek?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 14. Data: 2007-04-25 09:52:09
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-04-2007 o 11:48:48 Jan Werbinski <j...@j...com>
    napisał(a):

    > U?ytkownik <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > O tym nie wiedzia?em.
    > Jak np wygl?da rachunek wystawiony przez takiego kupuj?cego? Co si? w nim
    > znajduje i którym paragrafem udowodniae sprzedawcy jego obowi?zek?

    Ordynacja podatkowa, Art. 87
    +
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 22 sierpnia 2005 r. w sprawie
    naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej a także zakresu
    informacji, które muszą być zawarte w rachunkach

  • 15. Data: 2007-04-25 09:55:47
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.trb207okipkhj4@unk...
> [...]
    > naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej a także zakresu
    > informacji, które muszą być zawarte w rachunkach

    Nie widzę tam obowiązku wystawiania rachunku przez osoby NIE prowadzące
    działalności.

  • 16. Data: 2007-04-25 09:56:41
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 25 Apr 2007 11:46:43 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > To nie ma znaczenia - rachunki może wystawiać każdy, co więcej
    > jest przez ordynację podatkową do tego zobligowany na żadanie kupującego.

    Może każdy, musi tylko przedsiębiorca.

  • 17. Data: 2007-04-25 09:59:33
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    > Może każdy, musi tylko przedsiębiorca.

    Otóż to. Czyli prywatny (nie firma) może wystawić rachunek i może wystawić
    np umowę kupna sprzedazy. Nic nie musi. Zakładająmy zatem, że nic mu się nie
    chce a ja chcę zaksięgować w koszty. Słyszałem, że mogę to zrobić na
    podstawie dowodu wewnętrznego, a muszę tylko wskazać jego personalia.

    Szukam podstawy prawnej oraz doświadczeń z obrony faktu istnienia tego
    kosztu podczas kontroli.

  • 18. Data: 2007-04-25 09:59:51
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-04-2007 o 11:56:41 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    napisał(a):

    > Może każdy, musi tylko przedsiębiorca.

    Art. 87. § 1. Je?eli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy
    prowadzący działalność
    gospodarczą obowiązani są na ?ądanie kupującego lub usługobiorcy wystawić
    rachunek
    potwierdzający dokonanie sprzeda?y lub wykonanie usługi.

  • 19. Data: 2007-04-25 10:00:09
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-04-2007 o 11:55:47 Jan Werbinski <j...@j...com>
    napisał(a):

    > U?ytkownik <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Nie widz? tam obowi?zku wystawiania rachunku przez osoby NIE prowadz?ce
    > dzia?alno?ci.

    Sprawdź definicję prwadzenia działalności gospodarczej z ordynacji

  • 20. Data: 2007-04-25 10:01:01
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 25 Apr 2007 11:45:12 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > Tyle że w rozporządzeniu do KPiR nic o takim cudzie nie wspominają,

    Wspominają. Par 12.3.2 i par 13.5