  • 21. Data: 2007-04-25 10:02:05
    Temat: Re: Zakupy na allegro w koszty
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.trb3ejl8ipkhj4@unk...

    > Sprawdź definicję prwadzenia działalności gospodarczej z ordynacji

    Nie jest nią sporadyczna sprzedaż jednego przedmiotu np używanego monitora
    komputerowego za 500 zł.

    Nawet jeżeli ktoś sprzedaje "wyczerpując znamiona", to jeżeli robi to na
    lewo też nie wystawi mi faktury ani rachunku, a ja CHCĘ ZAKSIĘGOWAĆ koszt
    teraz, a nie za 2 lata po zakończeniu sprawy. :-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 22. Data: 2007-04-25 10:03:00
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.trb3d1hiipkhj4@unk...

    > Art. 87. § 1. JeSeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy
    > prowadzący działalność
    > gospodarczą obowiązani są na Sądanie kupującego lub usługobiorcy wystawić
    > rachunek
    > potwierdzający dokonanie sprzedaSy lub wykonanie usługi.

    My rozmawiamy o sprzedającym, KTÓRY NIE PROWADZI DZIAŁALNOŚCI. Nie wiem skąd
    masz info, że prowadzi firmę?

  • 23. Data: 2007-04-25 10:04:00
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-04-2007 o 12:02:05 Jan Werbinski <j...@j...com>
    napisał(a):

    > U?ytkownik <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Nie jest ni? sporadyczna sprzeda? jednego przedmiotu np u?ywanego
    > monitora
    > komputerowego za 500 z?.

    "działalności gospodarczej - rozumie się przez to ka?dą działalność
    zarobkową w rozumieniu
    przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, w tym wykonywanie wolnego
    zawodu, a
    tak?e ka?dą inną działalność zarobkową wykonywaną we własnym imieniu i na
    własny lub
    cudzy rachunek, nawet gdy inne ustawy nie zaliczają tej działalności do
    działalności
    gospodarczej lub osoby wykonującej taką działalność - do przedsiębiorców;"

    > Nawet je?eli kto? sprzedaje "wyczerpuj?c znamiona", to je?eli robi to na
    > lewo te? nie wystawi mi faktury ani rachunku, a ja CHC? ZAKSI?GOWAAE koszt
    > teraz, a nie za 2 lata po zako?czeniu sprawy. :-)

    Co znaczy na lewo? Jeśli ktoś chce Ci coś sprzedać na lewo to nie wpisuje
    tego w koszta raczej :)

  • 24. Data: 2007-04-25 10:04:35
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-04-2007 o 12:01:01 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    napisał(a):

    > Wspominają. Par 12.3.2 i par 13.5

    A o podpisie sprzedawcy tam coś jest?
    Bo jeśli jest to wydruk z allegro z pdpisem sprzedawcy wyczerpuje też
    wymagania dla rachunku

  • 25. Data: 2007-04-25 10:05:37
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-04-2007 o 12:03:00 Jan Werbinski <j...@j...com>
    napisał(a):

    > U?ytkownik <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > My rozmawiamy o sprzedaj?cym, KTÓRY NIE PROWADZI DZIA?ALNO?CI. Nie wiem
    > sk?d
    > masz info, ?e prowadzi firm??

    Dobra, pasuję, chciałem tylko pomóc

  • 26. Data: 2007-04-25 10:06:37
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 25 Apr 2007 11:59:33 +0200, Jan Werbinski napisał(a):

    > Otóż to. Czyli prywatny (nie firma) może wystawić rachunek i może wystawić
    > np umowę kupna sprzedazy. Nic nie musi. Zakładająmy zatem, że nic mu się nie
    > chce a ja chcę zaksięgować w koszty. Słyszałem, że mogę to zrobić na
    > podstawie dowodu wewnętrznego, a muszę tylko wskazać jego personalia.

    Akurat lista rzeczy, które można dokumentować "dowodem wewnętrznym" jest
    zamknięta i zakupu na aukcji internetowej wśród nich nie ma. Więc wierz mi
    dowód wewnętrzny odpada. Inny dokument podpisany przez ciebie oraz
    zawierający informacje podane w paragrafach rozporządzenia o KPiR, które ci
    podałem może byc.

  • 27. Data: 2007-04-25 10:10:22
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 25 Apr 2007 12:04:35 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > A o podpisie sprzedawcy tam coś jest?
    > Bo jeśli jest to wydruk z allegro z pdpisem sprzedawcy wyczerpuje też
    > wymagania dla rachunku

    d) podpisy osób uprawnionych do prawidłowego udokumentowania operacji
    gospodarczych

    Nie pisze, że musi to być podpis sprzedawcy.

  • 28. Data: 2007-04-25 10:13:33
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-04-2007 o 12:10:22 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    napisał(a):

    > d) podpisy osób uprawnionych do prawidłowego udokumentowania operacji
    > gospodarczych
    >
    > Nie pisze, że musi to być podpis sprzedawcy.

    Wiem, z tym że kiedys czytałem na bip.mf.gov.pl coś o tym,
    że przy sprzedaży ma się podpisać sprzedawca.
    Głowy za to nie dam, ale przecież uzyskanie tego podpisu załatwia sprawę
    a nie powinno być trudne.

  • 29. Data: 2007-04-25 10:22:37
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.trb3kynhipkhj4@unk...

> [...]
    > działalności
    > gospodarczej lub osoby wykonującej taką działalność - do przedsiębiorców;"

    Sprzedaż jednego monitora, bo ktoś sobie raz na 5 lat kupił nowy nie jest
    działalnością gospodarczą. Celem sprzedaży nie jest zarobek tylko odzyskanie
    kosztów.

    > Co znaczy na lewo? Jeśli ktoś chce Ci coś sprzedać na lewo to nie wpisuje
    > tego w koszta raczej :)

    A co mnie to obchodzi czy on chce na lewo? Ja po prostu chcę zaksięgować
    poniesiony rzeczywiście koszt.

  • 30. Data: 2007-04-25 10:25:09
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

> [...]
    > dowód wewnętrzny odpada. Inny dokument podpisany przez ciebie oraz
    > zawierający informacje podane w paragrafach rozporządzenia o KPiR, które

    Czy innym dokumentem może być dokument bez nazwy, który zawiera te dane, co

    "5) inne dowody opłat, w tym dokonywanych na podstawie książeczek opłat,
    oraz dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2. "

    Chodzi mi o słowa zaczynające się od "oraz".