  • 31. Data: 2007-04-25 10:30:11
    Temat: Re: Zakupy na allegro w koszty
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    > Sprzeda? jednego monitora, bo kto? sobie raz na 5 lat kupi? nowy nie jest
    > dzia?alno?ci? gospodarcz?. Celem sprzeda?y nie jest zarobek tylko
    > odzyskanie
    > kosztów.
    >
    > --

    > A co mnie to obchodzi czy on chce na lewo? Ja po prostu chc? zaksi?gowaae
    > poniesiony rzeczywi?cie koszt.

    Ok, podpowiedziałem Ci że gość na żadanie ma wystawić rachunek,
    nawet jeśli nie *musi* to nadal *może*.
    Do tego ten "dokument zawierający dane (...)" z rozporządzenia do KPiR
    jest bardzo bliski
    rachunkowi o którym mowa w ordynacji, więc nie rozumiem czemu nie chcesz
    po prostu
    zdobyć podpisu gościa i mieć sytuację czystą na 100%.
    No ale to Twój interes nie mój a nie rozumieć mam prawo :)

  • 32. Data: 2007-04-25 10:45:44
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.trb4sla8ipkhj4@unk...
    > zdobyć podpisu gościa i mieć sytuację czystą na 100%.
    > No ale to Twój interes nie mój a nie rozumieć mam prawo :)

    Dlatego, że to na 90% ignoranci, którzy olewają te sprawy i po prostu boją
    się cokolwiek podpisywać.
    Nie przekonam ich. Uważają, że jezeli nic nie podpiszą to będzie dla nich
    bezpieczniej i nie będzie się ich US czepiał.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 33. Data: 2007-04-26 07:21:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Apr 2007, jureq wrote:

    > d) podpisy osób uprawnionych do prawidłowego udokumentowania operacji
    > gospodarczych
    >
    > Nie pisze, że musi to być podpis sprzedawcy.

    Fakt że wymieniono podpisy w liczbie mnogiej IMO wskazuje na fakt że
    powinny to być podpisy wszystkich stron transakcji.
    Uważam tak jak już było - że nie powinien do być DW.

    Inna sprawa, że formalizm naszej "papierkologii" jest spory: przecież
    zaistnienie transakcji na aukcji jest sprawdzalne w *trzech* miejscach,
    więc jakby minister dopuœcił wydatki poniesione na zakupy w aukcji
    publicznej tak samo jak "dowody opłat bankowych i pocztowych" to
    by się nikomu krzywda nie działa. Niechby było ograniczenie "za poœrednictwem
    podmiotów prowadzšcych ewidencję transakcji w Polce".

    A niezależnie - sam się spotkałem z takim oporem :), zaś biorąc pod
    uwagę wcześniejsze dyskusji (od lat występuję z tezą "umowa nie jest
    dowodem księgowym" i kilka razy rozwinęło się to szczegółowe rozważania)
    w których pozostało mi zaakceptować stanowisko iż umowa jako dowód
    pomocniczy (wg Ordynacji) wraz z dowodem poniesienia wydatku (stanowiącego
    dowód księgowy - czyli dowód wpłaty, przelewu czy czegoś w tym rodzaju)
    jest "właściwa", zastosowałem i w swoim przypadku.

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2007-04-26 07:32:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Apr 2007, t...@o...pl wrote:

    > A o podpisie sprzedawcy tam coś jest?
    > Bo jeśli jest to wydruk z allegro z pdpisem sprzedawcy wyczerpuje też
    > wymagania dla rachunku

    Wiesz co?
    Chyba rozwiązałeś "problem opornych" :)
    O ile całkiem sporo osób protestuje przeciw wystawieniu rachunku,
    że tak powiem: "luzem", pewnie "tak dla zasady bo jak mi przepis nie
    kazał to mi nie wolno", przed podpisaniem wydruku (z ew dopiskiem
    "towar wydałem" albo coś w tym stylu) nikt nie będzie się bronił :)

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2007-04-26 07:35:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Apr 2007, t...@o...pl wrote:

    > Pytam bo PCC się płaci tylko wtedy gdy nie podlega to pod VAT,
    > przy czym nawet gdy sprzedawca jest podmiotowo zwolniony to
    > już to nie podpada pod PCC.

    Zakładając iż stwierdzenie "sprzedawca nie prowadzi firmy" z grubsza
    oznacza że sprzedaje swoją własność osobistą (a nie np. majątek pozostały
    po remanencie zakończonej DG i *faktycznie* zwolniony z VAT), to
    ów sprzedawca nie jest zwolniony.
    Nie podlega :)
    Inaczej mówiąć PCC się należy.

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2007-04-26 09:34:24
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    > Fakt że wymieniono podpisy w liczbie mnogiej IMO wskazuje na fakt że
    > powinny to być podpisy wszystkich stron transakcji.
    > Uważam tak jak już było - że nie powinien do być DW.

    Nie wystarczy, że kupujący podpisze się dwa razy?

  • 37. Data: 2007-04-26 17:16:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Apr 2007, Jan Werbinski wrote:

    > Nie wystarczy, że kupujący podpisze się dwa razy?

    Nie będzie "stron" :)

    pzdr, Gotfryd