  • 11. Data: 2005-07-20 11:50:45
    Temat: Re: Zamknięcie działalności
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Magdalena B wrote:

    > Jeśli składasz PIT-5 to musisz go i tak składać już do końca roku
    > (kwoty będą takie same za każdy następny miesiąc).

    Tu też protestuję. Po zgłoszeniu wyrejestrowania DG dalszych PIT-5 sie
    nie składa.

  • 12. Data: 2005-07-20 14:49:34
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli składasz PIT-5 to musisz go i tak składać już do końca roku
    > (kwoty będą takie same za każdy następny miesiąc).

    Nie przypuszczam aby to byla prawda w przypadku likwidacji
    dzialalnosci. Piszac w skrocie: jest to nieprawda.

    > VAT-7 do 25.08.2005 a potem VAT-Z (ewentualna nadwyżka VATu
    > naliczonego przepada)

    Nie przepada, nie przepada... Nalezy wystapic o jej zwrot.

    marekz

  • 13. Data: 2005-07-22 08:54:30
    Od: "exor" <exor(wytnij)@o2.pl>

    Użytkownik "Bozoo" <...@...com> napisał w wiadomości
    > A co on ma zawierać? Zajmowałem się wyłącznie usługami,
    > więc nie mam żadnych materiałów handlowych (remanent na konec
    > roku był pusty).

    No wlasnie, a te rzeczy, ktore sie zakupilo w trakcie prowadzenia DG, ktore
    sie potem bezposrednio wrzucilo w koszty uzyskania przychodu i odliczylo
    vat - tych rzeczy nie ujmuje sie w remanencie, nie oddaje sie vatu z nimi
    zwiazanego?

    pzdr,e!

  • 14. Data: 2005-07-22 09:15:04
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "exor" <exor(wytnij)@o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ktore sie potem bezposrednio wrzucilo w koszty uzyskania przychodu i
    > odliczylo vat - tych rzeczy nie ujmuje sie w remanencie, nie oddaje sie

    W remanencie likwidacyjnym wykazuje się:
    towary - te które nie zostały sprzedane
    wyposażenie i środki trwałe

    Mały przykład:
    Jeśłi kupiłeś np terminarz na potrzeby DG (używałeś go w DG -czyli
    wpisywałeś notatki), wrzuciłes go w koszty i odliczyłeś VAT a teraz dalej go
    posiadasz, to już go nie wykazujesz w remanencie.

    --
    Pozdrawiam

    [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]

  • 15. Data: 2005-07-22 09:49:54
    Od: "exor" <exor(wytnij)@o2.pl>

> [...]
    > wpisywałeś notatki), wrzuciłes go w koszty i odliczyłeś VAT a teraz dalej
    > go posiadasz, to już go nie wykazujesz w remanencie.

    wlasnie o taka rzecz mi chodzilo, dziekuje bardzo za rzeczowa odpowiedz!

    pzdr,e!