    From: "Ryszard G" <r...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zamknięcie roku
    Date: Tue, 8 Jan 2002 23:20:20 +0100

    news:i09k3uki7h3l6usg6avjg90jh3n9td4e6l@4ax.com...

    > po podsumowaniach w zasobach mojej firmy wyszło, że
    > a) część towaru handlowego zużyłem sam
    > b) część towaru uległa uszkodzeniu i nie nadaje się do sprzedaży
    > c) część towaru rozdałem jako promocję. Nie jest to niestety towar
    > podpadający pod (a)
    >
    > słyszałem, że (a) mam rozwiązać wystawiając sobie samemu fakturę.
    Czy
    > to prawda? A co z (b)? Czy wystarczy spisać ten towar z adnotacją,
    że
    > uległ zniszczeniu? I jak wtedy wpisać do książki?
    > A co z (c)?
    > Acha, rozliczam się na PKPiR.

    witam
    czyżby marża ujemna ? :)

    zakładam, że jesteś watowcem
    a) przekazanie na potrzeby własne podatnika
    - dowód wewnętrzny, w cenach zakupu netto, księgowany w kolumnie
    zakupu towarów z minusem ( na zmniejszenie kosztu ),
    - faktura VAT wewnętrzna, wg cen jakie stosujesz dla przeciętnego
    swojego odbiorcy ( bez ekstra rabatów ! ),wpisana do ewidencji VAT
    sprzedaży tak jak zwykłej faktury

    b) protokół zniszczeń w cenach zakupu - wskazane podanie przyczyny
    zniszczenia, osób odpowiedzialnych oraz potwierdzenie z punktu skupu
    odpadów, śmietniska itp dla uprawdopodobnienia (nie dotyczy to
    "rozsądnych" ubytków naturalnych).
    - nie wpisujesz go do PKPiR, ale trzymasz dla kontroli

    Pomijam grubsze przypadki typu: "celowe działanie osób trzecich"
    (zgłoszenie, protokół policji) oraz ubezpieczenie towaru i ewentualne
    odszkodowania.

    c) zaliczyłbym do reklamy limitowanej ( dajesz towar konkretnej
    osobie )
    - faktura wewnętrzna VAT jak w pozycji a)
    - do księgi dowodem wewnętrznym
    1. wartość w cenach zakupu netto - do reklamy niepublicznej
    oraz na minus do towarów
    2. kwota podatku VAT wg faktury do pozostałych wydatków

    pozdrawiam

    Ryszard