    From: "Ryszard G" <r...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zamknięcie roku
    Date: Wed, 16 Jan 2002 21:48:12 +0100

    odnosze wrazenie, ze niezbyt uwaznie czytales moja odpowiedz

    > Ale chyba jednocześnie w kolumnie kosztów z plusem. przecież muszę
    > chyba to jakoś wpisać w koszty.

    w koszty wpisales fakture zakupu gdy towar kupiles.
    przekazujac pozniej towary czy materialy na wlasne potrzeby
    spowodowales, ze nie sa one kosztem uzyskania przychodu czyli musisz
    je z kosztow wyrzucic

    > I potem od razu jako zakup kosztowy?

    NIE
    faktura jest tylko na potrzeby VAT: przekazanie na potrzeby wlasne
    jest po prostu sprzedaza w rozumieniu VAT; ewidencjonujesz ja tylko w
    ewidencji sprzedazy VAT - w PKPiR nic z nia nie robisz bo ksiegujesz
    dowod wewnetrzny opisany powyzej

    > Jak nie? Przecież wtedy zalega mi w kolumnie Towar handlowy. Nie
    > powinienem tego tym protokołem/dowedem wewnętrznym przenieść do
    > kolumny kosztowej?

    po co ?
    chociaz sa dwie "szkoly" ale w "sumie kosztow uzyskania" to nic nie
    zmieni.
    IMHO nie trzeba (nie nalezy) przenosic.

    > Niestety firma przyniosła straty. Niewielkie, ale jednak, więc
    reklama
    > limitowana nie wchodzi w grę. Chyba to zapiszę jako zniszczenia, bo
    > wiele tego nie ma.

    limit reklamy liczony jest od przychodu a nie od dochodu !!!

    pozdrawiam
    Ryszard