eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZapomniałem wpisać w koszty ratę amortyzacyjną za środek trwały. › Re: Zapomniałem wpisać w koszty ratę amortyzacyjną za środek trwały.
  • Data: 2005-06-23 22:28:33
    Temat: Re: Zapomniałem wpisać w koszty ratę amortyzacyjną za środek trwały.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 22 Jun 2005, Kriss wrote:

    >+ W załączeniu wyroczek NSA w sprawie o podobnych okolicznościach.

    Thx - nie zawadzi mieć pod ręką :)

    Wyroczek prowadzi do wniosku iż jest to agument lansowany swojego
    czasu przez Maddy (BTW: a gdzie ona się podziewa ?) iż nie ma
    przepisu zabraniającego "później ująć KUP" :) (oczywiście "we właściwym
    roku podatkowym").
    Z tym się zgadzam.
    Ale ja prostestowałem wobec wniosku (cytat z innego postu):
    +++
    > 1. prawidłowo nie dokonałeś amortyzacji, bo w tym miesiącu
    > środek nie był używany... (jezeli to samochód - to stał bo
    > skończyło mu sie paliwo,
    ---

    Nie chodzi o wniosek końcowy - a o argument.
    IMO argument jest niepoprawny: nie ma przepisu pozwalającego
    "zawiesić" amortyzację ST z powodu jego nieużywania.
    Powołanie się w taki sposób może IMO spowodować przyjęcie przez
    US stanowiska że "podatnik zrezygnował z zaliczenia z KUP" :]
    Amortyzacja podlega wstrzymaniu tylko z powodu rezygnacji podatnika
    z prowadzenia zakresu DG w której był on (ST) potrzebny !
    Natomiast uznanie raty za KUP z opóźnieniem to *inna* sprawa, choć
    niby ten sam skutek (w postaci kwoty KUP) powoduje :)

    BTW (nie do ciebie):
    Co do "używania okresowego" to IMO przepis prowadzi w przeciwną
    stronę niż nim argumentowano :) - mianowicie do tego że podatnik
    *powinien* naliczyć *całą* roczną amortyzację mimo *nie* korzystania
    z niego przez część roku; przepis reguluje jedynie pewną elastyczność
    sposobu liczenia :) ale *nie* zmierza do tego że "jak nie używany
    w danym miesiącu to nie liczymy". Stanowi że "albo liczymy sobie
    cały czas mimo że nie uzywany albo mimo ze nie używany policzymy
    sobie za ten czas kiedy indziej" :)

    >+ podatek dochodowy. Należy także zauważyć, że okresem rozliczeniowym dla
    >+ podatku dochodowego od osób fizycznych jest rok podatkowy

    ...IMO to jest "argument Maddy" w czystej postaci :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)