  • 11. Data: 2002-05-15 09:03:28
    Temat: Re: Zawieszanie ZUS
    Od: "Dante" <d...@h...com>

    Ja place za niego zdrowotne, duzo to nie jest ok. 24 zl, a przeciez chodzi
    do lekarza to niech chociaz cos dorzuci do tej biednej sluzby zdrowia.

    > Jak 380 zł to nie płacisz zdrowotnego. Mniekazali wysłac pismo do KAsy
    > Chorych z powiadomieniem, że od pracownika nie płacę zdrowotnego.
    Wysłałeś?

  • 12. Data: 2002-05-15 11:50:59
    Temat: Zawieszanie ZUS
    Od: r...@s...pik-net.pl (RoMan Mandziejewicz)

    Piotr J. Ochwal wrote:

    PO> O, to ja mam z kolei pytanie - czy 1/3 etatu to najmniej? 1/4 już jest
    PO> za mało, żeby "dużego" ZUSu nie płacić?

    Może być nawet 1/100 etatu. Ważne jest tylko tyle, że podstawa składek nie może
    być niższa niż najniższe wynagrodzenie, czyli 760 PLN.

    --
    RoMan (2:484/8...@f...org)
    mailto:r...@s...pik-net.pl

  • 13. Data: 2002-05-15 20:35:13
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Dante <d...@h...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abt8ak$hto$...@n...tpi.pl...
    > Ja place za niego zdrowotne, duzo to nie jest ok. 24 zl, a przeciez chodzi
    > do lekarza to niech chociaz cos dorzuci do tej biednej sluzby zdrowia.

    Jak to się dzieje, że płacisz zdrowotne? Aha, już wiem. Liczysz 7,75 % od
    podstawy ubezp.zdrowotnego czyli z kwoty 308,90. = 23,94zł. Po zaokrągleniu
    24 zł. Ale nie wiem czy zauważyłeś, że podatek wynosi 0zł. Od czego więc
    odliczysz zdrowotne? Chyba, że chcesz sam płacić z własnej woli.
    Chwalebne by to było gdyby te pieniądze nie były marnowane. Ale może lepiej
    to niż przepić :))

    WS

  • 14. Data: 2002-05-15 20:36:44
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik ESka <e...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abt7v4$emr$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > do właściwej kasy chorych zestawienie składek na ubezpieczenie zdrowotne
    > pobranych z uwzględnieniem obniżenia, określonego w ust. 1, zawierające
    > informację o wysokości tych składek, jeżeli były ustalane zgodnie z
    > przepisami rozdziału 3.
    >
    > 4. Zestawienie, o którym mowa w ust. 2, powinno zawierać ponadto: imię,
    > nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL, numer NIP ubezpieczonego, a w
    > przypadku braku tych numerów rodzaj i numer dowodu tożsamości, nazwę,
    adres
    > siedziby, numer NIP oraz numer REGON płatnika składek.

    Dzięki. Ale mnie kazali wysłać pismo, a nie zestawienie. To zestawienie
    przekazuje się co miesiąc?
    z góry dziękuję
    WS

  • 15. Data: 2002-05-15 21:04:57
    Od: "ESka" <e...@w...pl>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" napisał w wiadomości

    | Dzięki. Ale mnie kazali wysłać pismo, a nie zestawienie. To zestawienie
    | przekazuje się co miesiąc?

    Zestawienie czy pismo, jak zwał tak zwał. W ustępie 4 jest napisane co ma
    zawierać. I należy wysyłać za każdy miesiąc, w którym to obniżenie wystapiło
    w terminie tak jak deklaracje ZUS, czyli przy pracowniku do 15 następnego
    miesiąca. Jeszcze jeden papierek :(

    ESka

  • 16. Data: 2002-05-16 08:01:53
    Od: Maddy <m...@i...pl>

> [...]
    > odliczysz zdrowotne? Chyba, że chcesz sam płacić z własnej woli.
    > Chwalebne by to było gdyby te pieniądze nie były marnowane. Ale może lepiej

    Zgłaszam stanowczy sprzeciw. Lepiej przepić!
    Po stokroć lepiej przepić samemu niż dać przepić budżetowi!.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 17. Data: 2002-05-16 09:47:44
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik ESka <e...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abuigg$i5q$...@n...tpi.pl...

> [...]
    wystapiło
    > w terminie tak jak deklaracje ZUS, czyli przy pracowniku do 15 następnego

    Dzięki. W morde, jeszcze jeden cholerny papier!
    To mam teraz na raz wysłać 5?

    WS

  • 18. Data: 2002-05-16 21:15:40
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@i...pl...

    > Zgłaszam stanowczy sprzeciw. Lepiej przepić!
    > Po stokroć lepiej przepić samemu niż dać przepić budżetowi!.
    >
    > Maddy

    A pewnie! Kupi wódkę w sklepie, handlowiec i producent zarobi. Na drugi
    dzien kupi piwo na kaca i znowu zarobią.
    Korwin-Mikke obliczył, że kazda złotówka w rękach obywatela jest 2 razy
    wydajniejsza niż w rękach urzędnika.
    więc czynem moralnie pozytywnym jest zatrzymanie tej złotówki w rękach
    obywatela, czy na podatkach czy na ZUSie zaoszczędzając.
    Alleluja

    WS

  • 19. Data: 2002-05-17 20:19:29
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 May 2002, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Wojciech Suszycki (Brick B.) napisał:
    [...dobrowolne zdrowotne...]
> [...]
    >+
    >+ Zgłaszam stanowczy sprzeciw. Lepiej przepić!
    >+ Po stokroć lepiej przepić samemu niż dać przepić budżetowi!.

    Tym bardziej, że w ramach picia budżet i tak przepija ponad 85%
    legalnie kupionego alkoholu ;> (akcyza+VAT, a jeszcze policzyć
    podatek dochodowy - choć ostatnio to chyba producenci bokami
    robią :[)

    Pozdrowienia, Gotfryd