  • 11. Data: 2004-12-07 12:29:36
    Temat: Re: Zawieszenie działalności
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "sg" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cp3orm$dik$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Te wszystkie mądre rzeczy,które tu są opisane świadczą także o tym jak
    > daleko w opary absurdu może zajść nie kontrolowana biurokracja.Przecież
    > jak
    > ktos ma zawieszoną działalność np . od kilku lat to po pierwsze tylko się
    > powiesić a po drugie powinno przyjść jakieś upomnienie,przypomnienie
    > itd.Mówi się :twarde prawo ale prawo.Ale to wszystko nie ma nic wspólnego
    > prawem tylko ze zwykłym chamskim rozbojem!!.Ciekawi mnie od kiedy istnieją
    > te bzdurne przepisy?.Co na to prawo w sprawie celowego zawyżania
> [...]

    Owszem, uwazam ze to rozboj. Jesli sądy beda probowaly zlupic platnikow (na
    co z tego co czytalem jak do tej pory wyglada), najprostszym i chyba jedynym
    sensownym rozwiazaniem jest podjecie dzialan uniemozliwiajacych
    wyegzekwowanie przez ZUS wyimaginowanych naleznosci. Niestety oprocz
    oczywistych akcji, typu 'wirtualne' sprzedawanie wlasnego majatku, oznacza
    to takze likwidowanie dzialalnosci, ucieczke w szara strefe lub tez
    firmanctwo itp. dzialania. W tym niepodejmowanie legalnej pracy do czasu
    przedawnienia lub umorzenia tych naleznosci. Obnizy to wplywy budzetu.

    marekz

  • 12. Data: 2004-12-07 13:54:37
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał
    jaki jest status takiego zaswiadczenia, tzn czy ono tak naprawde cokolwiek
    oznacza.
    > marekz

    Re : Moment, moment : Jeśli przyjmiemy, że wyrejestrowanie z ubezpieczeń
    społecznych może nastąpić tylko po likwidacji DG, to dla ZUS-u
    wyrejestrowanie z ubezpieczeń oznacza likwidację DG i brak zaległości. Gdzie
    zatem widzisz sprzeczność ? Podobnie DG wykonywana bez rejestracji ; też
    otrzymasz z ZUS-u zaświadczenie o braku zaległości. I co ono będzie warte w
    momencie, kiedy np fiskus udowodni Ci, że DG prowadziłeś "na lewo" od 10 lat
    ?
    AR

  • 13. Data: 2004-12-07 14:07:32
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "sg" <s...@p...onet.pl> napisał
    .Ale to wszystko nie ma nic wspólnego z prawem tylko ze zwykłym chamskim
    rozbojem!!.
    Re : Przesadzasz. Do ZUS-u, administracji terenowej, fiskalnej itp można
    mieć pretensje o to, że instytucje te tolerowały zjawisko nie mające
    absolutnie żadnych podstaw prawnych.

    Ciekawi mnie od kiedy istnieją te bzdurne przepisy?
    Re : Od zawsze. Stanowią je wybrani przez Ciebie Twoi przedstawiciele w tzw.
    Sejmie.

    .Co na to prawo w sprawie celowego zawyżania zaległości podatkowych.
    Re : ???????

    I drobna uwaga : Epitetami, zdenerwowaniem itp nic nie wskórasz. Naszą
    bronią jest możliwie dokładna znajomość przepisów. Na tyle dokładna, aby
    często niedouczonemu urzędnikowi udowodnić, że nie ma racji. I nie tylko
    wtedy, kiedy ustna interpretacja urzędnika jest dla nas niekorzystna, ale i
    wówczas, kiedy jest korzystna (zawieszenie DG) - chyba, że mamy do czynienia
    z tzw. wiążącą interpretacją przepisów. W sprawie zawieszania DG wszyscy
    przez ładnych parę lat byli bardzo zadowoleni mimo, że od początku wiadomym
    było o całkowitej bezprawności takiego postępowania (ZUS też udawał, że nie
    dostrzega braku wyrejestrowania w EDG).
    AR

  • 14. Data: 2004-12-07 14:14:39
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał
    ... uwazam ze to rozboj.
    > marekz

    Re : Jeśli rozbój zdefiniujemy jako podjęcie działań zgodnych z prawem po
    okresie, kiedy działano z naruszeniem prawa. Natomiast całkowicie godzę się,
    że kilkuletnie udawanie przez ZUS , iż nic się nie dzieje i teraz
    odgrzebywanie zaszłości - jest draństwem, ale niestety owo odgrzebywanie
    jest zgodne z prawem.
    AR

  • 15. Data: 2004-12-07 16:33:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe jakie znaczenie w tego rodzaju kwstiach bedzie mial fakt, ze ZUS
    > potwierdzal brak zaleglosci w skladkach zaswiadczeniami o braku
    > zaleglosci dla zawieszajacych sie.

    To proste. Płatnik złożył fałszywe oświadczenie.
    Wyrejestrował się, a działalność prowadził nadal.

    Ciekawe jaki sposob "uniewaznienia" takich
    > zaswiadczen ewentualnie zastosuja. :-)

    Nic jak widać nie muszą unieważniać.
    Zaświadczenie wydali na podstawie danych, które mieli w systemie.
    Okresowo będą sprawdzać, czy wyrejestrowania są "legalne".

    Ciekawe w ogole jaki jest status
    > takiego zaswiadczenia, tzn czy ono tak naprawde cokolwiek oznacza.

    Nic nie oznacza. Już nazajutrz możesz
    dostać powiadomienie, że się pomylili, i że zalegasz.

  • 16. Data: 2004-12-07 22:51:23
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:cp4cu4$dqs$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > momencie, kiedy np fiskus udowodni Ci, że DG prowadziłeś "na lewo" od 10

    Sprzecznosc widze w tym, ze wieszajace sie osoby, z pewnoscia zglaszaly sie
    wielokrotnie do ubezpieczen i wyrejestrowywaly z nich, z tym samym numerem
    uprawnienia do wykonywania dzialalnosci. Tak wiec ZUS zapewne wiedzial, ze
    jest to to samo uprawnienie i ze nie nastapilo wyrejestrowanie w organie
    rejestrowym. Gdyby bowiem nastapilo, a potem dg zostala by ponownie
    zarejestrowana, numer a takze data wydania uprawnienia (wpisywana na ZFA)
    bylyby z pewnoscia inne.

    pozdrawiam, marekz

  • 17. Data: 2004-12-09 22:19:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Dec 2004, cef wrote:

> [...]
    > + > dla zawieszajacych sie.
    > +
    > + To proste. Płatnik złożył fałszywe oświadczenie.

    Ano właśnie. I dlatego może być baaardzo niezdrowe :(
    Ile teraz jest czasu przedawnienia dla obowiązku papierkologii
    wobec ZUS ? Dla US "5 lat od końca roku nalezności podatku" - a ZUS
    10 lat, tak ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2004-12-09 23:04:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Dec 2004, sg wrote:
    [...]
    >+ te bzdurne przepisy?.Co na to prawo w sprawie celowego zawyżania zaległości
    >+ podatkowych.

    Jeśli chodzi ci o np. odsetki karne - to na pewno widziałem gdzieś
    wyrok że "odsetki się należą i już". Poszło o to że US przeciągał
    sprawę - mimo że podatnik się DOPOMINAŁ o decyzję, a kilka lat temu
    to odsetki wysokie były....
    Wyrok stanowił że "mówi się trudno" i odsetki się należą :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 19. Data: 2004-12-12 22:51:09
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]
    > Ile teraz jest czasu przedawnienia dla obowiązku papierkologii
    > wobec ZUS ? Dla US "5 lat od końca roku nalezności podatku" - a ZUS

    10 lat od chwili wymagalnosci chyba (bez tego numeru z "koncem roku"). No
    ale to tylko DRA, ZFA, ZUA itp. trzeba zapewne trzymac. :-)

    marekz