    From: "Cavallino" <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zawieszenie składek ZUS
    Date: Fri, 7 Jan 2005 00:21:41 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@liese.tinet.pl

    wiadomości news:

    > Hm...
    > Sprawdź że albo w innej gałęzi tego wątku albo w jakimś sąsiednim
    > wątku uczyniłem tak wskazałem na powołanie do tych "innych przepisów".

    A coś bliżej?
    Bo nie znalazłem.
    W każdym razie znalazłem wyroki sądowe podtrzymujące moją linię obrony.
    Liczy się stan faktyczny a nie istnienie wpisu.

    TRWAŁYM

    > Ha.
    > Ale tu jest problem: co to znaczy "nie prowadził" skoro "był
    > przedsiębiorcą".

    A bo ubezpieczniu podlega prowadzenie, a nie bycie.
    A nie prowadził tzn. nie szukał klientów, nie dawał ogłoszeń, nie miał
    kosztów, nie miał przychodów, a jak jeszcze powiadomił organa że nie
    prowadzi to byłoby ciężkie do udowodnienia że jednak prowadzi....

    > Owszem, wskazywałem w "tamtym" poście że istnieje taki stan między
    > "uzyskaniem wpisu" a "rozpoczęciem działalności" kiedy to wpis
    > w EDG nie świadczy o "prowadzeniu".

    Istnieje też stan faktyczny, kiedy wpis jest a prowadzenia brak, chyba nie
    zaprzeczysz?

    > Primo: nieprawda. Rato legis da się zachować :)
    > Ja przykład "trwałego zaprzestania wykonywania DG" podałem: śmierć
    > wpisanego do ewidencji... czyli przepis MA sens mimo potencjalnie
    > sprzecznego z "potocznym rozumieniem" znaczenia "prowadzenia" (znaczy:
    > nie przekreśla go).

    Czym się różni zaprzestanie prowadzenia przez gościa który nie żyje od
    zaprzestania prowadzenia przez gościa który nie pojawia się przez kilka lat
    w swojej firmie?

    > Secundo...
    > Test jest prosty: zakładając że masz rację i jest podatnik który "nie
    > prowadzi działalności" - to wystarczyłoby żeby *nie złożył deklaracji
    > VAT*. Tudzież PIT-36, 36L albo jaką tam składają ryczałtowcy (składając
    > "w zamian" PIT-37).

    Dokładnie.
    Ja nie składałem.

    > Skoro "nie prowadzi działalności" (i pomijamy inne powody opodatkowania
    > VAT, zakładając że jednocześnie nie jest podatnikiem VAT z tytułu
    > wynajmu czy "umów osobistych" tudzież importu) to przecież NIE JEST
    > PODATNIKIEM VAT (albo "pit od przychodów gospodarczych").
    > No to może nie składać deklaracji VAT.

    Zapewne.

    > Przyjmuję.
    > Problem w tym że nie tyle nigdzie nie jest zdefiniowane "zawieszenie"
    > co brakuje definicji takiego stanu :[ (bez względu na nazwę).

    Nie musi być.
    Zawieszenie prowadzenia oznacza po prostu nieprowadzenie.
    A to jest to czego zusowi potrzeba i co pod ozusowanie nie podpada.

    Wg słownika - zawiesić tj.:
    3. <wstrzymać na pewien czas, odłożyć na później (dziś tylko w odniesieniu
    do czynności urzędowych)>