  • 21. Data: 2005-02-03 11:34:27
    Temat: Re: Zielonki idą na swoje ;)
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Bon Ton wrote:

    [...]

    > Jeden drobny problem - ja nie będę pracować w firmie, mam swoją
    > robotę. Czyli co, mąż robi na czarno zarejestrowany jako bezrobotny,
    > a ja jestem jednocześnie w pracy i stoję za ladą w swoim sklepie?
    > Ani to rozsądne, ani uczciwe.

    Jesli chesz pogodzic rozsadek z uczciwoscia to albo
    niech maz zglosi DG a ty mu tylkoczasem pomoz,
    albo spiszcie umowe s.c i OBOJE zgloscie..
    W umowie spolki zrob podzial zyskow tak, by maz mial wiecej
    a ty mniej..

    > Detaliści.

    > O to właśnie pytałam - jaką formę opodatkowania wybrać.
    > Ale ponieważ jeden z grupowiczów uświadomił mi, że przychód=obrót,
    > nie mam specjalnego wyboru. Graniczną kwotę dla ryczałtu przekroczę
    > w ciągu 2 miesięcy. Pozostają zasady ogólne. I vatolenie.

    z podanych przez Ciebie danych pobiezne obliczenia wskazuja,
    ze od poczatku KPiR + VAT... no i dobrze byloby sobie kasie
    kupic praktycznieod razu, potrenowac i we wlasciwym momencie
    "zafiskalizowac"...

    Boguslaw

  • 22. Data: 2005-02-03 12:47:02
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ctt07n$7ej$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "Bon Ton" <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    > nie mam specjalnego wyboru. Graniczną kwotę dla ryczałtu przekroczę
    > w ciągu 2 miesięcy. Pozostają zasady ogólne. I vatolenie.

    Z vatoleniem od razu to jednak bym się dobrze zastanowił. Z tego co
    podałaś wejdziesz prawdopodobnie w trzecim miesiącu - ale do tego czasu
    dzięki zwolnieniu zaoszczędzisz gdzieś między 1000 a 3500 zł (z grubsza
    licząc i bez znajomości stawki VAT). Może warto?

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 23. Data: 2005-02-03 12:52:30
    Od: "Bon Ton" <a...@o...pl>

    bo pisze...
    > Jesli chesz pogodzic rozsadek z uczciwoscia to albo
    > niech maz zglosi DG a ty mu tylkoczasem pomoz,

    I tak właśnie zrobimy.

    > albo spiszcie umowe s.c i OBOJE zgloscie..
    > W umowie spolki zrob podzial zyskow tak, by maz
    > mial wiecej a ty mniej..

    Żeby sobie utrudnić życie? Eeeee, małżeństwo to w końcu
    i tak jakiś rodzaj s.c. ;)

    > z podanych przez Ciebie danych pobiezne obliczenia wskazuja,
    > ze od poczatku KPiR + VAT... no i dobrze byloby sobie kasie
    > kupic praktycznieod razu, potrenowac i we wlasciwym momencie
    > "zafiskalizowac"...

    No i tu mnie zastrzeliłeś. Kasą znaczy.
    Zaplanowałam KPiR+VAT......+ kasa fiskalna od początku.
    Piszesz "we właściwym momencie" - zakładałam, że mogę prowadzić
    kasę od startu. Nie mogę? Muszę poczekać na przekroczenie jakiejś
    magicznej granicy przychodu?

    Jasny gwizdek, ciekawe na czym się w końcu pośliznę!
    Najgorsze są te pytania, o których NIE wiem, że powinnam
    je sobie zadać... oraz błędne założenia. :(

    Ewa Bont

  • 24. Data: 2005-02-03 12:52:34
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/3/2005 1:47 PM, Użytkownik Jarek Spirydowicz napisał:

    > dzięki zwolnieniu zaoszczędzisz gdzieś między 1000 a 3500 zł (z grubsza

    Nie żebym się czepiał ale skąd te oszczędności?

    --
    gefragt

  • 25. Data: 2005-02-03 13:10:21
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "bo" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości news:

    > albo spiszcie umowe s.c i OBOJE zgloscie..
    > W umowie spolki zrob podzial zyskow tak, by maz mial wiecej
    > a ty mniej..

    Po co im ta spółka?
    Zapewne już jedną mają - wspólnotę majątkową.
    A nic nie pisali, że chcą z odrębnych majątków działalność otwierać....

  • 26. Data: 2005-02-03 13:10:54
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:ctt76p$ahc$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nie żebym się czepiał ale skąd te oszczędności?

    Owatowanie 7500 dochodu?

  • 27. Data: 2005-02-03 13:15:30
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/3/2005 2:10 PM, Użytkownik Cavallino napisał:

    > Użytkownik "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:ctt76p$ahc$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Owatowanie 7500 dochodu?

    no niby racja

    --
    gefragt

  • 28. Data: 2005-02-03 13:34:39
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Cavallino wrote:

    > Po co im ta spółka?
    > Zapewne już jedną mają - wspólnotę majątkową.
    > A nic nie pisali, że chcą z odrębnych majątków działalność otwierać....

    Ja mam inie narzekam...

    Zdrowotne od dzialanosci "idzie w pit", te pare groszy tone roznica,
    za to cala "kwota wolna" idzie od stycznia a na wyplate mam o tyle wiecej...

    Poza tym bezstresowo W KAZDEJ CHWILI moge zone zastapic,
    mozwe ona tez sobie chorowac bez "zamykania dzialanosci"...

    Moglbym coprawda reprzetnowacjedynie zone w urzedach, ale jako wspolnikowi
    mi latwiej...

    Choc prawdziwe powody byly ze tak powiem natury historycznej...

    Boguslaw

  • 29. Data: 2005-02-03 13:40:00
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Ja mam inie narzekam...

    Tyle że oprócz dłuższej nazwy i większych problemów z samą spółką jako taką
    nic to nie zmienia.

> [...]
    >
    > Poza tym bezstresowo W KAZDEJ CHWILI moge zone zastapic,
    > mozwe ona tez sobie chorowac bez "zamykania dzialanosci"...

    Osoba współpracująca której z tych rzeczy nie robi?

  • 30. Data: 2005-02-03 13:44:55
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Bon Ton wrote:

> [...]
    > Piszesz "we właściwym momencie" - zakładałam, że mogę prowadzić
    > kasę od startu. Nie mogę? Muszę poczekać na przekroczenie jakiejś

    Nie... mozesz kiedy chesz PRZED przekroczeniem limitu.
    Tylko ze nikt Cinie zabroni kupic kasy wczesniej, potrenowac
    i WE WLASCIWYM WG CIEBIE momencie dokonac tzw Fiskalizacji.

    Poczatkujacy lubia sie mylic na kasie,
    a kazda pomylka na zafiskalizowanej kasie to klopot...
    A duzo pomylek do ... no wiesz... glupie domysly ze kombinujecie...
    nieby to zaden dowod ale przeciez Chcesz uczciwiei
    W SPOKOJU o ilemozna miec spokoj prowadzac DG.

    > Jasny gwizdek, ciekawe na czym się w końcu pośliznę!
    > Najgorsze są te pytania, o których NIE wiem, że powinnam
    > je sobie zadać... oraz błędne założenia. :(

    Dokladnieprzelicz czy rzeczywisce na tych "dingsach"
    wyjdzie 35% marzy...

    No i to wejscie w VAT.
    Jak pisali Pozniej wchodzac w VAT to "zysk na VAT"..
    Ale nic za darmo...

    To nie darmo to koniecznosc zrobienia spisu z natury,
    jesli nie che sie byc NAPRAWDE W PLECY
    (o ile nadalmozna bo nie pamietam)

    Zwolniony z VAT nie ma prawa odpisu VAT od zakupow.

    jesli masz VATod razu, od razu mozesz odliczyc VAT
    od wyposzaenia ktore kupisz, od VAT za lokal (jeli nalezny),
    VAT o kasy...
    za prad i wiele innyc wlasciwie procz paliwa od samochodu..

    Tak wiec nie chce mi sie wierzyc, ze to az 1400 zl tego VAT
    do zaplaty wyjdzie.. oprocz tego bedzie sz miala
    "sprzedaz zwolniona", ktora Ci bedzie
    paprac "proporcje" przez pare lat...

    Mnie sie nie chcialo i wolalemn ten jeden VAT min-finowi dac.. i siwety
    spokoj...

    Boguslaw