  • 1. Data: 2005-02-01 11:12:26
    Temat: kapital spzoo a zobowiazania
    Od: "Krzysztof" <z...@w...pl>

    witam

    spolka zoo wklad wniesiony aportem w 90% w 10% gotowka
    stan konta bankowego 0 stan kasy 0

    pojawila sie faktura kosztowa i trzeba ja zaplacic

    wklad pieniezny nie zostal wniesiony ani na konto ani na kase

    i teraz pytanie czy mozna wplacic pieniadze na konto w kwocie jaka jest
    potrzebna do oplacenia faktury kosztowej i kto moze to zrobic
    wlasciciel, zarzad i jaki ma byc tytul wplaty na rachunek?
    czy moze to byc "wklad pieniezny" zalozycieli spolki (jesli np wklad
    pieniezny wg aktu notarialnego to 2000pln a wplata bedzie tylko 500 pln)?

    czy mozna placic zobowiazania spolki z kapitalu zalozycielskiego?

    pozdrawiam

    Krzysztof

  • 2. Data: 2005-02-01 11:40:21
    Temat: Re: kapital spzoo a zobowiazania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Feb 2005, Krzysztof wrote:
    >+ czy moze to byc "wklad pieniezny" zalozycieli spolki (jesli np wklad
    >+ pieniezny wg aktu notarialnego to 2000pln a wplata bedzie tylko 500 pln)?

    ...a resztę to psi zjedli ?? ;)
    Przecież zarząd głową ryzykuje podpisując że ZEBRAŁ wkład...

    >+ czy mozna placic zobowiazania spolki z kapitalu zalozycielskiego?

    ...no a niby na co on (ten kapitał) jest ??
    Jak wartość majątku spółki spadnie <50% KZ to trzeba wspólników
    spytać czy wolno dalej wydawać ;) - i AFAIK tyle...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-02-01 13:08:03
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > i teraz pytanie czy mozna wplacic pieniadze na konto w kwocie jaka jest
    > potrzebna do oplacenia faktury kosztowej

    Można.
    Będzie to udzielenie pożyczki firmie.
    Prostsze jest zapłacenie przez kogokolwiek tej faktury z własnych środków i
    jej rozliczenie w kasie, kiedy już pieniądze w tejże się pojawią.

    > czy mozna placic zobowiazania spolki z kapitalu zalozycielskiego?

    Jasne, po to generalnie jest. :-))

  • 4. Data: 2005-02-01 20:49:24
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 1 Feb 2005 12:12:26 +0100, "Krzysztof" <z...@w...pl> wrote:

    >spolka zoo wklad wniesiony aportem w 90% w 10% gotowka
    >stan konta bankowego 0 stan kasy 0
    [...]
    >wklad pieniezny nie zostal wniesiony ani na konto ani na kase
    Jak to nie zostal wniesiony? A przy rejestracji zarząd nie oświadczał
    że wkład został wniesiony?

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum