  • 1. Data: 2005-02-01 09:22:26
    Temat: koszty założenia spółki z o.o.
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Witam,

    wiem, iż wydatki związane z założeniem spółki z o.o. (pierwszy akt
    notarialny) nie są kosztami ani podatkowymi ani bilansowymi Spółki.

    Nie mogę tego natomiast znaleźć w przepisach.
    :-(
    Czy może ktoś mi podać, gdzie to jest uregulowane?

    Będę wdzięczny za podpowiedź,
    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 2. Data: 2005-02-01 09:29:46
    Temat: Re: koszty założenia spółki z o.o.
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Łukasz Kaliński napisał(a):
> [...]
    >
    > Nie mogę tego natomiast znaleźć w przepisach.
    > :-(
    > Czy może ktoś mi podać, gdzie to jest uregulowane?

    Strzelam bo nie chce mi sie szukać - nie jest uregulowane. Po prstu sa
    to koszty które ponosza *wspólnicy* a nie spółka. Spółka jest odrębną od
    wspólników osobą prawna. Jedna osoba nie może zaliczyć w koszty wydatków
    innej osoby ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2005-02-01 09:52:58
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

> [...]
    > to koszty które ponosza *wspólnicy* a nie spółka. Spółka jest odrębną od
    > wspólników osobą prawna. Jedna osoba nie może zaliczyć w koszty wydatków

    Też tak to tłumaczyłem klientowi, ale upiera się przy zdaniu W.P. NOTARIUSZ,
    która to w akcie zawarła punkt: "koszty niniejszego aktu notarialnego ponosi
    Spółka".
    Na nic zdają się tłumaczenia, iż to "stawający oświadczają, że [dopiero]
    zawiązują spółkę...", która powstaje w momencie odczytania i podpisania
    aktu...
    Pani NOTARIUSZ swoje wie...

    cóż, może jednak się coś znajdzie....

    pozdrawiam