  • 1. Data: 2008-05-26 01:57:37
    Temat: Zlikwidowalem DG w Wydziale i US, co z bankami, operatorami komorkowymi, hurtowniami itp.?
    Od: p...@a...pl

    Witam,
    no prawie zlikwidowalem DG. Mam juz decyzje z Urzedu Dzielnicy (EDG)
    zaraz skladam kwity do US. Co powinienem zrobic z umowami z bankiem,
    operatorem komorkowym itp? Mam z nimi podpisane umowy na swiadczenie
    uslug jako DG. Musze ich informowac, ze juz nie prowadze dzialalnosci?
    Nie bardzo misie chce... Zajmie mi to troche czasu, kaza mi podpisywac
    nowe umowy, taryfy mi zmnienia itp... Karta z banku podpieta jest pod
    PayPala, nowe konto tam nie dziala...
    Najbardziej bedzie mi brak mozliwosci kupna zabawek w hurtowni
    komputerowej. Co sie stanie jezeli bede przyjmowal faktury za komorke/
    zakupy w hurtowni jako DG?
    Domyslam sie, ze powinienem/musze ich poinformowac? Okej, z tymi
    zakupami w hurtowni to przegiecie.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2008-05-26 11:43:23
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > no prawie zlikwidowalem DG. Mam juz decyzje z Urzedu Dzielnicy (EDG)
    > zaraz skladam kwity do US.

    A ZUS poinformowales?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com & http://anvilstrike.com

  • 3. Data: 2008-05-27 06:59:09
    Od: p...@a...pl

    On 26 Maj, 13:43, "rezist.com" <r...@s...us> wrote:

    > A ZUS poinformowales?
    Jasne, sprawy panstwowo-podatkowe mam zalatwione, w trakcie
    zalatwiania. Interesuje mnie co powinienem/moge zrobic z
    "kontrahentami" typu Orange itp. ktorzy wystawiali i beda wystawiac
    faktury za uslugi.

    pozdr
    Piotr

  • 4. Data: 2008-05-27 07:05:40
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 25 May 2008 18:57:37 -0700, pmolski napisał(a):

    > Najbardziej bedzie mi brak mozliwosci kupna zabawek w hurtowni
    > komputerowej. Co sie stanie jezeli bede przyjmowal faktury za komorke/
    > zakupy w hurtowni jako DG?

    Tak naprawdę, to jedyne ryzyko stanowi "dziura prawna" dotycząca faktu
    nieewidencjonowania w kasie fiskalnej sprzedaży dla osoby fizycznej
    "udającej" firmę. Do końca nie wiadomo czy sprzedawca moze być za coś
    takiego ukarany. Jeśli tak, to zapewne przysługuje mu roszczenie o zwrot
    poniesionych kosztów wobec klienta.

  • 5. Data: 2008-05-27 07:41:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    p...@a...pl pisze:

    > "kontrahentami" typu Orange itp. ktorzy wystawiali i beda wystawiac
    > faktury za uslugi.

    Normalnie trzeba je płacić.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2008-05-27 07:50:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 May 2008, jureq wrote:

> [...]
    > "udającej" firmę. Do końca nie wiadomo czy sprzedawca moze być za coś
    > takiego ukarany. Jeśli tak, to zapewne przysługuje mu roszczenie o zwrot

    Wniosek: skoro przyjmuje f-ry "jako DG", powinien je jako towar handlowy
    zaewidencjonować, a następnie wykazać zbycie.
    Albo sprzedażą (faktura, normalnie obrót i przychód) albo darowizną
    (f-ra wewnętrzna, obrót i korekta kosztu).
    Dobrze gadam?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-05-27 09:00:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 27 May 2008 09:50:17 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > Albo sprzedażą (faktura, normalnie obrót i przychód) albo darowizną
    > (f-ra wewnętrzna, obrót i korekta kosztu).

    Tylko, że on już DG nie prowadzi.

  • 8. Data: 2008-05-27 17:03:53
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    jureq w <news:g1gijm$tcq$1@news.onet.pl>:

    > Tylko, że on już DG nie prowadzi.

    Te z allegro też nie prowadza w ich mniemaniu ;)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2008-05-27 21:20:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [...]
    > Tylko, że on już DG nie prowadzi.

    Ups, zapomniałem.
    A dokładniej: "nie chce prowadzić", dla ścisłości :) (odnośnie postu
    Toma, bo to racja: wyrejestrowanie DG nie musi być tożsame z zakończeniem
    DG, może oznaczać wejście do szarej strefy :))

    pzdr, Gotfryd