    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sat, 24 Jan 2015 04:41:17 -0800 (PST)
    Subject: Re: Zmiana formy opodatkowania po 20 stycznia
    From: j...@g...com

    W dniu wtorek, 20 stycznia 2015 16:06:42 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:

    > Wyjaśnisz napierw, na jakiej podstawie JEDNOCZEŚNIE twierdzisz, że:
    > - usługa jest wykonana w 2014
    > - kwity wystawisz dopiero w 2015?
    >
    > Uwaga: pytam o "wykonanie prawne" ;) tej usługi.
    > Bo oczywiście umowa może przewidywać, że usługa jest wykonana
    > np. po potwierdzeniu protokołem odbioru i do tego nie mam uwag.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Usługa o której mowa, to sprzedaży powierzchni reklamowej na stronie www (reklamy
    Google AdSense). Rozliczałem się z tego zawsze w ten sposób, że za przychody
    osiągnięte z tych reklam w danym miesiącu otrzymywałem płatność przelewem za ten
    miesiąc około 24 dnia następnego miesiąca i zawsze w dniu otrzymania tego przelewu
    wystawiałem fakturę dla firmy Google. Czyli przykładowo:

    Przychód z reklam za 1-31 października: przelew przychodzi 24 listopada, fakturę
    wystawiam 24 listopada
    Przychód z reklam za 1-30 listopada: przelew przychodzi 24 grudnia, fakturę wystawiam
    25 grudnia
    Przychód z reklam za 1-31 grudnia: przelew przychodzi 24 stycznia, fakturę wystawiam
    24 stycznia

    Nie jestem więc pewny kiedy można uznać prawne wykonanie usługi - być może będzie to
    ostatni dzień każdego miesiąca, a może wykonanie usługi wciąż trwa (wszak nadal mam
    reklamy na stronie i nadal osiągam z tego tytułu przychody)? :)

    Jeżeli za wykonanie usługi uznać by jednak ostatni dzień miesiąca, to czy popełniałem
    błąd nie wystawiając faktury ostatniego dnia miesiąca, tylko 24 dnia następnego
    miesiąca?