  • 11. Data: 2002-09-02 21:35:39
    Temat: Re: Zmiana wspólnika w SC
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Sep 2002, Jacek wrote:

> [...]
    >+
    >+ Trzeba sporządzić w następujących przypadkach cyt"
    >+ Przed zaprowadzeniem księgi i na koniec każdego roku podatkowego, a
    >+ także w razie zmiany wspólnika, zmiany proporcji udziałów wspólników lub
    [...]
    >+ O zamiarze sporządzenia spisu z natury w innym terminie niż na dzień 1
    >+ stycznia, 31 grudnia oraz na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej
    >+ podatnicy są obowiązani zawiadomić w formie pisemnej właściwy urząd
    >+ skarbowy w terminie co najmniej siedmiu dni przed datą sporządzenia tego

    Jeśli o mnie chodzi to tak.

    >+ Ja jakoś nie mogę tego powiązać ze zmianą
    >+ wspólnika o której jest wyżej

    IMHO nie ma możliwości uchylenia się: w którym miejscu widzisz
    taką możliwość że spisu "skarbowego" (żeby była jasnośc że nie
    rozmawiamy o spisywaniu dla własnych celów :)) poza zacytowanymi
    przypadkami *można* nie zgłaszać ??
    Przecież zapis jest wyjatkowo niezagmatwany logicznie: przy
    rozpoczęciu i na koniec roku *wyjątkowo* nie trzeba.
    Z czego ma wynikać że spis zrobiony 31.VIII również może
    nie być zgłoszony ?? Hm... Ja tam technokratą jestem... ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2002-09-03 10:04:12
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Jacek" <s...@p...pl> wrote in message

> [...]
    > Przed zaprowadzeniem księgi i na koniec każdego roku podatkowego, a
    > także w razie zmiany wspólnika, [ciach..]

    Now iec tu Pan napial kiedy trzeba SPORZADZIC remanent.

> [...]
    > spisu.
    >
    > Z tego wyczytałeś te 7 dni? Ja jakoś nie mogę tego powiązać ze zmianą

    Zamiar zmiany wspolnika wg mojego skromnego rozumienia skutkuje zamiarem
    sporzadzenia remanentu zgodnie z rozporzadzeniem.

    Boguslaw

  • 13. Data: 2002-09-03 19:28:01
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
> [...]
    > Z czego ma wynikać że spis zrobiony 31.VIII również może
    > nie być zgłoszony ?? Hm... Ja tam technokratą jestem... ;)

    No właśnie z tego
    Przed zaprowadzeniem księgi i na koniec każdego roku podatkowego, a
    także w razie zmiany wspólnika, zmiany proporcji udziałów wspólników
    itd
    Jacek

    --
    Jeśli chcesz coś do mnie napisać to usuń słowo spam z adresu

    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów.

  • 14. Data: 2002-09-03 19:33:40
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    > Zamiar zmiany wspolnika wg mojego skromnego rozumienia skutkuje
    zamiarem
    > sporzadzenia remanentu zgodnie z rozporzadzeniem.

    Nie zamiarem tylko obowiązkiem o którym mówi rozporządzenie.Według mnie
    należy zgłosić remanent w sytuacjach "zaskakujących" US czyli np dla
    własnych celów.
    Jacek

  • 15. Data: 2002-09-05 09:44:54
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Jacek" <s...@p...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Nie zamiarem tylko obowiązkiem o którym mówi rozporządzenie.Według mnie
    > należy zgłosić remanent w sytuacjach "zaskakujących" US czyli np dla

    No ale trzeba urzad najpierw powiadomic... Skad ma wiedziec, ze Pan chce
    zmienis
    wspolnika ?

    Boguslaw

  • 16. Data: 2002-09-05 18:16:10
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    > No ale trzeba urzad najpierw powiadomic... Skad ma wiedziec, ze Pan
    chce
    > zmienis
    > wspolnika ?

    Bo składam (spółka) NIP aktualizacyjny i całą masę papierków jako
    załączniki
    Jacek

  • 17. Data: 2002-09-06 07:44:52
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Jacek" <s...@p...pl> wrote in message

> [...]
    > chce
    >
    > Bo składam (spółka) NIP aktualizacyjny i całą masę papierków jako

    Zakladam ze intencja rozporzadzenia jest, by US wiedzial na 7 dni na przod o
    spisie,
    o ktorym NIE WIE "z mocy prawa".
    Wiec mysle, ze jesli sklada Pan te NIP-y 7 dni wczesniej to jest ok.

    Ale ja tylko jestem "inz zwyczajny".

    Boguslaw

  • 18. Data: 2002-09-06 19:31:19
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    > Ale ja tylko jestem "inz zwyczajny".
    Zwyczajny jest notowany znacznie wyżej niż nadzwyczajny.
    Jacek

  • 19. Data: 2002-09-10 10:41:41
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Sep 2002, Jacek wrote:

> [...]
    >+ Przed zaprowadzeniem księgi i na koniec każdego roku podatkowego, a
    >+ także w razie zmiany wspólnika, zmiany proporcji udziałów wspólników

    Ale ty cytujesz przypadki kiedy trzeba *ZROBIĆ* spis, a nie
    kiedy trzeba go *ZGŁASZAĆ* !
    Zapisu jakoby obowiązkowych spisów nie trzeba było zgłaszać
    nie widzę. Owszem, co do tego że dobrowolne spisy trzeba
    zgłaszać to jesteśmy zgodni, ale IMO z zapisu wynika że
    katalog zwolnień z obowiązku *zgłaszania* jest zamknięty
    (jak to mówią prawnicy), czyli każdy inny (apis) musi być
    osobno zgłoszony. Również jeśli jest to spis obowiązkowy...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 20. Data: 2002-09-10 18:27:03
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:
    > Ale ty cytujesz przypadki kiedy trzeba *ZROBIĆ* spis, a nie
    > kiedy trzeba go *ZGŁASZAĆ* !
    > Zapisu jakoby obowiązkowych spisów nie trzeba było zgłaszać
    > nie widzę.

    Ja także nie widzę,stąd prosty wniosek-wszystkie trzeba zgłaszać.

    A w którym miejscu jest ten katalog?
    Jacek