  • 1. Data: 2006-04-02 19:04:06
    Temat: Zus przekazał nienależne pieniądze
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Wczoraj przyjechała do mnie znajoma, by pomóc jej zrozumieć co do niej
    wysłał ZUS.
    Otrzymała taki druczek jak otrzymywali emeryci/renciści, którym ZUS
    przelewał świadczenia na konto. Nie otrzymała żadnej decyzji. Starała się w
    Urzędzie Pracy o świadczenie przedemerytalne dla byłych pracowników PGR. To
    świadczenie miało by wypłacone z okresem wstecznym za czas pozostawania bez
    pracy. W UP powiedzieli jej, że otrzyma wyrównanie za ok. 3 miesiące 1580
    zł. Wygląda na to, że to ZUS jej to wyrównanie wypłaci/wypłacił ale 12
    000,00 od sierpnia 2004, a ona tylko 3 m-ce była bezrobotna i teraz cały
    czas pracuje. Być może te pieniądze ma ju na koncie, ale nie dostała
    jeszvcze wyciągu i nie ma czasu by to sprawdzić w godz. urzędowania banku.
    Pytanie: czy zgłosić do ZUS, że się pomylili /decyzji nie ma, więc nie
    wiadomo czego to dotyczy/, czy czekać na rozwój wypadków?

  • 2. Data: 2006-04-02 19:12:40
    Temat: Re: Zus przekazał nienależne pieniądze
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Majkaa wrote:
    > Pytanie: czy zgłosić do ZUS, że się pomylili /decyzji nie ma, więc nie
    > wiadomo czego to dotyczy/, czy czekać na rozwój wypadków?

    Nie wydać, odłożyć gdzieś na boku i czekać na rozwój wypadków.

  • 3. Data: 2006-04-02 19:47:34
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    osoba, której przyznano świadczenie przedemerytalne, ma obowiązek
    zawiadomić ZUS o podjęciu pracy i wysokości wynagrodzenia
    miesięcznego.
    Znajoma powinna zawiadomić ZUS, że pracuje od dnia ..... i otrzymuje
    wynagrodzenie miesięczne w kwocie .......
    Znajoma oraz jej zakład pracy ma obowiązek zawiadomić ZUS o wysokości
    wynagrodzenia brutto, od którego istnieje obowiązek odprowadzania
    składek ZUS: emerytalnej i rentowej. Zaświadczenie/oświadczenie o
    wynagrodzeniu składa się za okresy roczne:
    1) 01.08.2004-28.02.2005 (skrócony),
    2) 01.03.2005-28.02.2006 itd.
    Zaświadczenie/oświadczenie składa się do 30.04 za rok poprzedni.
    KOntakt z ZUS będzie konieczny w celu uzgodnienia zwrotu nienależnego
    świadczenia.

    wa

  • 4. Data: 2006-04-02 19:57:26
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zaświadczenie/oświadczenie składa się do 30.04 za rok poprzedni.
    > KOntakt z ZUS będzie konieczny w celu uzgodnienia zwrotu nienależnego

    O tym wszystkim Urząd Pracy zawiadomiony został i wszystkie dokumenty
    zostały złozone. I jsk napisałam uznał, ze była bezrobotna 3 m-ce i należy
    sie 1500 zł. I miał to wypłacic UP, a zus dopiero bieżące wypłaty miał
    dokonywać jeśli by nie pracowała.
    Najpierw też powinna dostać decyzję, czy ma przyznane, czy nie. Nosiła też
    zaświadczenie z zakładu pacy ile zarabia, czy należy zawiesić, czy też mało
    zarabiała i mogła dorobić. A zrobili całkiem co innego niż mówili.

  • 5. Data: 2006-04-03 09:05:25
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    > Nie wydać, odłożyć gdzieś na boku i czekać na rozwój wypadków

    Nie mówić, zakopać, nie dowie się nikt ;-)

    --
    Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
    www.handbike.pl lub www.handbike.za.pl

  • 6. Data: 2006-04-04 22:58:49
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    od 1.08.2004 r. wypłatę świadczenia przedemerytalnego przejął ZUS.
    Świadczenie przedemerytalne jest przyznane na stałe (przynajmniej do
    osiągnięcia wieku emerytalnego) i pobierający winien zawiadomić ZUS o
    podjęciu pracy i wysokości uzyskiwanego przychodu.
    Tę sprawę trzeba wyjaśnić w ZUS, a jeżeli dotyczy okresu przed
    01.08.2004 r. to w urzędzie pracy.
    Nienależnie pobrane świadczenie znajoma zwróci do ZUS, gdy ZUS wyda
    odpowiednią decyzję. Aby nie płacić odsetek ustawowych (lub aby już
    odsetki nie wzrastały), znajoma powinna skontaktować się z ZUS w celu
    wyjaśnienia sprawy.
    Dyskusja na forum niewiele daje, bo brak istotnych szczegółów.

    wa