  • 1. Data: 2004-06-27 17:42:08
    Temat: anulowanie faktury
    Od: "rafaello" <r...@w...pl>

    Czy można anulować wystawiona fakturę VAT jeżeli została wystawiona i
    wysłana do klienta razem z towarem ale klient odmówił przyjęcia towaru i
    faktury i odesłał je spowrotem.

    Mam więc oryginał i kopię. Co robić ? Nie mam możliwości wstawienia innej
    faktury w miejsce tej złej. Faktury korygujacej nie wystawie bo klient jej
    nie przyjmie - bo nie przyjał oryginału.
    Jedyne wyjście to anulowanie faktury: zrobiłem to w ten sposób że
    przekreśliłem obydwie faktury, napisałem "anulowano", podałem przyczynę datę
    i podpisałem.

    Czy dobrze ???????????

  • 2. Data: 2004-06-27 18:40:59
    Temat: Re: anulowanie faktury
    Od: SIM <x...@p...pl>

    rafaello wrote:
> [...]
    > Jedyne wyjście to anulowanie faktury: zrobiłem to w ten sposób że
    > przekreśliłem obydwie faktury, napisałem "anulowano", podałem przyczynę datę

    Dobrze.
    W KPIR (jeśli taką prowadzisz) albo wykreślasz wpis, albo wprowadzasz z
    minusem (szczególnie, gdy faktura była z zamkniętego miesiąca).

    Kuba

  • 3. Data: 2004-06-28 06:38:37
    Od: "aidata" <e...@w...pl>

    Bardzo dobrze!!!!!!!!!!

  • 4. Data: 2004-06-28 06:54:17
    Od: "antonina" <a...@o...pl>

    "SIM" <x...@p...pl> wrote in message news:40df14bb$1@news.home.net.pl...

    > Dobrze.
    > W KPIR (jeśli taką prowadzisz) albo wykreślasz wpis, albo wprowadzasz z
    > minusem (szczególnie, gdy faktura była z zamkniętego miesiąca).

    Nie bylabym taka pewna że dobrze.
    Z punktu widzenia KPiR moze i dobrze, ale z punktu widzenia VAT to juz
    gorzej - art.108 ustawy VAT.
    A tłumaczenie Że nie było innego wyjścia - spodziewaj sie problemów z US.

    Pozdrawiam
    A.

  • 5. Data: 2004-06-28 09:32:02
    Od: /sl <w...@W...pl>

    Dnia 6/28/2004 8:54 AM, Użytkownik antonina napisał:
    > Nie bylabym taka pewna że dobrze.
    > Z punktu widzenia KPiR moze i dobrze, ale z punktu widzenia VAT to juz
    > gorzej - art.108 ustawy VAT.
    > A tłumaczenie Że nie było innego wyjścia - spodziewaj sie problemów z US.

    Tylko, że do sprzedaży nie doszło, faktura nie została wprowadzona do
    obrotu. Za poprzedniej ustawy uważano, że w takim wypadku anulowanie
    faktury jest dopuszczalne. Uważam, że obecnie nic się nie zmieniło.

  • 6. Data: 2004-06-28 11:26:59
    Od: "antonina" <a...@o...pl>

    "/sl" <w...@W...pl> wrote in message
    US.

    > Tylko, że do sprzedaży nie doszło, faktura nie została wprowadzona do
    > obrotu.
    A czy cyt. artykul mówi o sprzedaży - Ty umiesz go przeczytać?
    On wyraznie mówi o w y s t a w i e n i u faktury.

    >Za poprzedniej ustawy uważano, że w takim wypadku anulowanie
    > faktury jest dopuszczalne. Uważam, że obecnie nic się nie zmieniło.

    To znaczy kto uważał - bo nie ustawodawca.

    A.

  • 7. Data: 2004-06-28 12:00:06
    Od: /sl <w...@W...pl>

    Dnia 6/28/2004 1:26 PM, Użytkownik antonina napisał:

    > A czy cyt. artykul mówi o sprzedaży - Ty umiesz go przeczytać?
    > On wyraznie mówi o w y s t a w i e n i u faktury.

    > To znaczy kto uważał - bo nie ustawodawca.

    Poszukaj sobie po orzeczeniach NSA i pismach urzędów skarbowych. Ja nie
    mam na to czasu ani ochoty, a i z czytaniem jak widać u mnie nietęgo.

  • 8. Data: 2004-06-28 12:04:53
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Mon, 28 Jun 2004 13:26:59 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, antonina
    napisal(a):

    > A czy cyt. artykul mówi o sprzedaży - Ty umiesz go przeczytać?
    > On wyraznie mówi o w y s t a w i e n i u faktury.

    > To znaczy kto uważał - bo nie ustawodawca.
    >
    > A.

    Ale jest art.29 i nastepne, ktory mowi, ze podstawa opodatkowania jest
    *obrot*. A wtym wypadku obrotu nie bylo.
    Fatura tylko jest potwierdzeniem obrotu.
    Cytowany art. 108 ma MZ zastosowanie *tylko* w sytuacji gdy wystapil obrot
    potwierdzony faktura.
    O ile pamietam - podobne zapisy byly w porzedniej ustawie - i byly tez
    wyroki NSA mowiace, ze jezeli nie bylo obrotu to nie ma podstawy
    opodatkowania.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 9. Data: 2004-06-29 07:01:30
    Od: "antonina" <a...@o...pl>

    "Mieczyslaw" <m...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > Fatura tylko jest potwierdzeniem obrotu.
    > Cytowany art. 108 ma MZ zastosowanie *tylko* w sytuacji gdy wystapil obrot

    Nie, mówi tylko o wystawieniu faktury - to jest niespójnośc w ustawie.

    > O ile pamietam - podobne zapisy byly w porzedniej ustawie - i byly tez
    > wyroki NSA mowiace, ze jezeli nie bylo obrotu to nie ma podstawy
    > opodatkowania.

    Ale były tez przeciwne, dlatego nie twierdze stanowczo - jak mozna
    zauwazyć - iz zastosowane rozwiazanie jest złe, zwracam tylko uwage, że może
    zaistniec watpliwośc i z nia nalezy sie liczyc.
    Nie masz 100% pewności że pytający postąpił dobrze (bo nie dośc ze ustawa
    jest niejednoznaczna to nawet wyroki sądowe sa przeciwstawne) - dlatego wg
    mnie nie można nie przdstawić róznych możliwych rozwiązań.
    A pytający oczywiście nie powinien zmieniać zastosowanego rozwiązania bo
    bardziej prawdopodobna jest Twoja wykładnia, ale - powtarzam - nie do końca.

    Pozdrawiam
    A.