    From: Tanto <w...@w...pl.itotez>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: aparat fotograficzny a obiektyw a srodek trwaly
    Date: Mon, 20 Oct 2008 14:49:37 +0200

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > IMO zdecydowanie nie.
    > Zapoznaj się z pojęciem "ulepszenia podatkowego" - zarówno w samej
    > ustawie (OBOWIĄZKOWO!) jak i w dyskusjach (w archiwum).
    > Dopiero ponad 3500 zł "jednostkowo", z zastrzeżeniem, że jest
    > komplikacja jak chodzi o ew. koszty instalacyjne (jeśliby były).
    > Przy samym zakupie sprawa jest prosta :)

    No dobra, jeszcze chwila a przestaniecie mnie lubić ;-) ale zamieszam
    jeszcze odrobinę w temacie...
    Mamy aparat (korpus), kupiony w innym terminie obiektyw, może i lampę
    błyskową, drobnicę jak np. matówki itp., - wszystko o wartości
    jednostkowej poniżej 3500 zł, a po np. 2 latach kupujemy obiektyw za
    5000 zł. Ewidentny środek trwały który musimy wpisać do ewidencji -
    jeśli dobrze zrozumiałem pociąga on za sobą konieczność wpisania
    aparatu, a co z pierwszym obiektywem i osprzętem? Na chłopski rozum to
    również stanowi część zestawu...

    Wydawało mi się że przy rozliczeniach na zasadach Karty Podatkowej, to
    będzie luzik, miód i malina, a tu się okazuje że 'wilcze doły' i tu
    czyhają ;-)
    KP ma jedną zaletę, nie muszę zastanawiać się czy mogę do KUP zaliczyć
    np. zakup kilograma kiwi (których nie lubię), bo klient zażyczył sobie
    żeby były na zdjęciu. ;-)

    --
    "Grzeczne dziewczęta idą do nieba, niegrzeczne idą tam gdzie chcą."