    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sat, 5 Jan 2013 12:51:39 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: auto poleasingowe 1 rok w magazynie

    On Sat, 5 Jan 2013, news wrote:

    > tak osobowy, nie jestem rozpoczynajacym dzialanosc, a wprowadzilem jako
    > "towar" bo przepisy mi to umozliwiaja (nie jako srodek trwaly bo mialem
    > uzywac ten przedmiot krocej niz rok)

    Gwoli ścisłości, coś co jest używane na samoobsługę przedsiębiorstwa
    to nie jest "towar", lecz (skoro nie zalicza się do ST) - wyposażenie.
    Nijak nie krytykuję umyślnej złej "papierowej" klasyfikacji danego
    składnika majątku, ale jeśli jest to "towar" to powinien stać
    na wystawie lub być spakowany na magazynie :)

    > - wyszedlem z zalozenia ze go sprzedam w ciagu tego roku,

    Jeśli jest to "towar" to nie wiem skąd teza o sprzedaży w ciągu
    roku. Już pytałem - z jakiej podstawy wywodzisz obowiązek sprzedaży
    nie później niż rok od zakupu, ewentualnie czy sugerujesz, że
    jak dajmy na to salon sprzedaży nie sprzeda przez rok 15 samochodów
    to te 15 samochodów musi wpisać do EST.
    Przecież ta teza jest nielogiczna.

    > ale jakbym sie
    > rozmyslil.... wiec nadal nie mam odpowiedzi na zadany pytania.

    Najpierw ustal "linię obrony" której masz zamiar się trzymać ;>
    Albo to jest TOWAR, którego NIE UŻYWASZ, albo wyposażenie lub
    środek trwały, ujawniony lub nie.
    Dla ustalenia uwagi - remanent, a co najmniej remanent obowiązkowy
    na koniec roku, skutecznie "zeruje" wszystkie potencjalne
    zalety "utopienia w kosztach podatkowych" wynikłe z traktowania
    danego składniku jako towaru.
    Oczywiście VAT to inna sprawa i akurat w przypadku samochodu
    osobowego "trzymanie w towarze" powinno dawać opóźnienie
    w VAT (znaczy poprzez prawo do odliczenia a opóźnienie
    momentu w którym trzeba ew. ten VAT - w całości lub części
    - odprowadzić.

    > p/s wartosc poczatkowa (wykupu z leasingu) nizsza niz 15000

    Zakładam że wiesz skąd pytanie o ten limit - idzie o obowiązek
    korekty VAT w razie zmiany przeznaczenia, w sposób zbliżony
    do amortyzacji (zmniejszane po 1/5 przez 5 lat).

    > teraz normalnie mi to figuruje jako towar (tak wprowadzilem)

    No to ja bym się nie przyznawał do używania "towaru" na bieżace
    potrzeby firmy. W momencie użycia powinien być przeklasyfikowany
    na wyposażenie.

    > ktory zostal
    > uwzgledniony w remanencie koncowym i b.otwarcia... mam czas do sierpnia aby
    > z tym cos zrobic.

    Wyjaśnisz skąd teza, że tylko do sierpnia?
    Dlaczego towar nie może stać sobie w magazynie dłużej niż rok,
    szczególnie skoro podatek dochodowy został (w wyniku ujęcia
    w remanencie) już "zwrócony" skarbówce?

    pzdr, Gotfryd