    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 9 Jan 2013 19:14:40 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: auto poleasingowe 1 rok w magazynie

    On Tue, 8 Jan 2013, news wrote:

    > W dniu 2013-01-07 11:08, Gotfryd Smolik news pisze:> Pozostaje VAT.

    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,42,42,1526,,
    ,ustawa-z-dnia-16122010-r-o-zmianie-ustawy-o-podatku
    -od.html

    > tak, chodziło o odliczenie vat-u w sierpniu (czyli zakupu auta od
    > leasingodawcy) i zmniejszeniu z-pitu.
    >
    > no dobra, to jak to teraz ewentualnie odkrecic ?
    >
    > - korekta vat/pit za sierpien i wycofanie faktury zakupu z ewidencji ?
    > (jesli tak to czy przypadkiem nie powinienem zaplacic pcc od wykupu auta nie
    > na cele dg ?)

    Moment.
    Żeby nie było: to, że samochód nie kwalifikuje się do "towaru" wcale
    nie przesądza o mozliwości zakwalifikowania do DG (tudzież nie wiem
    jaki jest aktualny stan odliczania 60% VAT).
    Znaczy jako wyposażenie lub ST.

    Nie mam pojęcia, czy do ew. objaśnienia że samochód został kupiony
    na cele osobiste nie można się przyczepić (po uprzednim uznaniu,
    że został zakupiony na cele DG).
    W przypadku "zwykłego towaru" przepisy są w miarę proste,
    podstawa do "przekwalifikowania" prowadzi do tożsamości skuków
    podatkowych do "sprzedaży samemu sobie" i tyle (wylot z kosztów
    oraz VAT należny w wysokości odliczonego).
    Ale to nie to samo co próba "cofnięcia" kwalifikacji.

    A to oddzielna sprawa, niezależna od tego że z przepisu wynika iż
    prawo do odliczania VAT niekoniecznie przysługuje (mam na myśli fakt,
    że w przepisie warunkiem nie jest przeznaczenie pojazdu do dalszej
    odsprzedaży, lecz "zajmowanie się" taką działalnością, a nie mam
    pojęcia jakie warunki to definiują).

    > - korekta vat/pit za kolejne miesiace ?

    Ale dopiero po ustaleniu wersji docelowej ;)
    "Mój" US np. zasadniczo korekt się nie czepia.
    Ale jak złożyłem kiedyś korektę do korekty, i to obustronną,
    to dostałem "zaproszenie" :D

    Patrz na aktualny początek cytatów :D

    pzdr, Gotfryd