  • 11. Data: 2013-01-08 10:58:26
    Temat: Re: auto poleasingowe 1 rok w magazynie
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2013-01-07 11:08, Gotfryd Smolik news pisze:> Pozostaje VAT.
    > Czy dobrze rozumiem, że jest to JEDYNY powód, dla którego
    > postanowiłeś upierać się na wersji z "towarem"?

    > To teraz wyjaśnij, czy i na jakiej podstawie postanowiłeś odliczyć
    > VAT od raty wykupu.
    > Przepis leży tu:

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,42,42,1526,,
    ,ustawa-z-dnia-16122010-r-o-zmianie-ustawy-o-podatku
    -od.html

    tak, chodziło o odliczenie vat-u w sierpniu (czyli zakupu auta od
    leasingodawcy) i zmniejszeniu z-pitu.

    no dobra, to jak to teraz ewentualnie odkrecic ?

    - korekta vat/pit za sierpien i wycofanie faktury zakupu z ewidencji ?
    (jesli tak to czy przypadkiem nie powinienem zaplacic pcc od wykupu auta
    nie na cele dg ?)

    - korekta vat/pit za kolejne miesiace ?

  • 12. Data: 2013-01-09 19:14:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jan 2013, news wrote:

> [...]
    > (jesli tak to czy przypadkiem nie powinienem zaplacic pcc od wykupu auta nie

    Moment.
    Żeby nie było: to, że samochód nie kwalifikuje się do "towaru" wcale
    nie przesądza o mozliwości zakwalifikowania do DG (tudzież nie wiem
    jaki jest aktualny stan odliczania 60% VAT).
    Znaczy jako wyposażenie lub ST.

    Nie mam pojęcia, czy do ew. objaśnienia że samochód został kupiony
    na cele osobiste nie można się przyczepić (po uprzednim uznaniu,
    że został zakupiony na cele DG).
    W przypadku "zwykłego towaru" przepisy są w miarę proste,
    podstawa do "przekwalifikowania" prowadzi do tożsamości skuków
    podatkowych do "sprzedaży samemu sobie" i tyle (wylot z kosztów
    oraz VAT należny w wysokości odliczonego).
    Ale to nie to samo co próba "cofnięcia" kwalifikacji.

    A to oddzielna sprawa, niezależna od tego że z przepisu wynika iż
    prawo do odliczania VAT niekoniecznie przysługuje (mam na myśli fakt,
    że w przepisie warunkiem nie jest przeznaczenie pojazdu do dalszej
    odsprzedaży, lecz "zajmowanie się" taką działalnością, a nie mam
    pojęcia jakie warunki to definiują).

    > - korekta vat/pit za kolejne miesiace ?

    Ale dopiero po ustaleniu wersji docelowej ;)
    "Mój" US np. zasadniczo korekt się nie czepia.
    Ale jak złożyłem kiedyś korektę do korekty, i to obustronną,
    to dostałem "zaproszenie" :D

    Patrz na aktualny początek cytatów :D

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2013-01-10 11:25:44
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

> [...]
    > nie przesądza o mozliwości zakwalifikowania do DG (tudzież nie wiem
    > jaki jest aktualny stan odliczania 60% VAT).

    przemyślałem sprawę i chyba nie warto kopać się o ten odliczony vat za
    "towar" - faktycznie w razie kontroli musiałbym się gęsto tłumaczyć.
    poza tym wartość tego samochodu "na magazynie" wchodzi mi w dochód przy
    remanencie końcowym od czego płacę pit (w 36), a przy sprzedaży w 2013
    znów zapłacę od tego z-pit (i vat) więc średnio mi się to opłaca.

    nigdy nie robiłem korekt deklaracji ani niczego nie wycofywałem z
    ewidencji, toteż podpowiedzcie proszę czy wycofując fakturę za ten
    samochód z ewidencji (nie chcę tego auta amortyzować) muszę zrobić
    korektę pit i vat za wszystkie miesiące począwszy od sierpnia (kiedy
    ująłem w kosztach) ?

    a jeśli już to zrobię to czy w takim razie powinienem zapłacić pcc skoro
    tego auta nie biorę w ramach dg tylko "dla siebie" ?

    aha i tak dla pewności, auto wykupiłem od leasingodawcy (fvat) za
    12526,23 netto - czy dobrze rozumiem, że jakbym chciał go amortyzować to
    wprowadzam go po tej właśnie cenie na nabycia ?

  • 14. Data: 2013-01-10 11:42:32
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2013-01-10 11:25, news pisze:

    albo może uproszczony sposób: może wystawić sobie fakturę vat w grudniu
    gdzie cena sprzedaży = cena nabycia ? odprowadzę vat i pit w styczniu i
    bedzie po klopocie, a z tego ze wprowadzilem na magazyn jakos sie
    wytlumacze (checia sprzedazy) - obejdzie się bez korekt.

    ?

  • 15. Data: 2013-01-10 16:31:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jan 2013, news wrote:

    > przemyślałem sprawę i chyba nie warto kopać się o ten odliczony vat za
    > "towar"

    A *przeczytałeś* ten przepis który zezwala na odliczenie VAT?
    Tam jest warunek podmiotowy (również)!
    Jesteś "podmiotem prowawdzącym sprzedaż samochodów"?
    Nie mam pojęcia, czy do tego nie jest potrzebna jakaś czynność
    w rodzaju zgłoszenia, ew. czy ktoś nie czepia się istnienia
    takiej pozycji we wpisie itede.
    Być może zbędnie mam wątpliwość, ale zwyczajnie nie wiem.
    Jakbyś napisał, że chcesz sprzedawać np. paliwo, to przynajmniej
    bym kojarzył ;)

    > nigdy nie robiłem korekt deklaracji ani niczego nie wycofywałem z ewidencji,

    Właśnie tego się obawiałbym - ewentualnej reakcji US na takie
    "wycofanie". Wypada mieć jedną wersję zeznań której się trzymamy,
    w razie wezwania na czynności wyjaśniające :>
    DLACZEGO chce Pan wycofać wpis do ewidencji, hę?
    ;)
    (odpowiedź: "bo błędnie przyjąłem że mogę się uznać za podmiot
    handlujący autami" być może jest prawidłowa - wskazanie
    własnego błędu to NIE JEST błąd, ale zaplątanie się w zeznaniach
    może spowodować gdzieś problem).

    > toteż podpowiedzcie proszę czy wycofując fakturę za ten samochód z ewidencji
    > (nie chcę tego auta amortyzować) muszę zrobić korektę pit i vat za wszystkie
    > miesiące począwszy od sierpnia (kiedy ująłem w kosztach) ?

    VAT co do zasady jest miesięczny (lub kwartalny), więc korekta "serii"
    deklaracji wchodzi w rachubę wyłącznie w razie "przenoszenia" kwoty
    odliczenia. A PIT przecież się nie składa.

    > a jeśli już to zrobię to czy w takim razie powinienem zapłacić pcc skoro
    > tego auta nie biorę w ramach dg tylko "dla siebie" ?

    Patrz wyżej - mam w sumie same wątpliwości :)
    Ale *jeśli* już, to mam nadzieję że przepis o "czynnym żalu" znasz,
    bo za spóźnienie deklaracji PCC też jest mandat.

    > aha i tak dla pewności, auto wykupiłem od leasingodawcy (fvat) za 12526,23
    > netto - czy dobrze rozumiem, że jakbym chciał go amortyzować to wprowadzam go
    > po tej właśnie cenie na nabycia ?

    Tak wychodzi :D

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2013-01-10 16:33:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jan 2013, news wrote:

> [...]
    > klopocie, a z tego ze wprowadzilem na magazyn jakos sie wytlumacze (checia

    W przypadku "zwykłego towaru" wydaje się to być najlepsza droga.
    Ale już obok zwróciłem uwagę - nie wiem, czy nie ma jakiegoś
    ograniczenia podmiotowego na prawo odliczania VAT.
    A wtedy by to prawo nie przysługiwało, niezależnie od "zmiany zeznań" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2013-01-10 17:08:20
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    > Jesteś "podmiotem prowawdzącym sprzedaż samochodów"?

    nie. gdzies jednak czytalem interpretacje iskarbowej, na pytanie
    podatnika ktory mial flote samochodow i chcial ja sprzedac, wyszlo na to
    ze moze wprowadzic na stan jako tpwar handlowy te samochody, nie
    pamietam tylko na jak dlugo (ale chyba - bo mam watpliwosci - bylo tam
    cos o 1 roku)... jak znajde to podesle.

  • 18. Data: 2013-01-10 17:11:58
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    > DLACZEGO chce Pan wycofać wpis do ewidencji, hę?

    bo nieprawidlowo ujalem w kosztach... to nie wystarczy ?

> [...]
    > handlujący autami" być może jest prawidłowa - wskazanie
    > własnego błędu to NIE JEST błąd, ale zaplątanie się w zeznaniach

    tak tez w razie czego zeznam, co jest zreszta zgodne z prawda

    > VAT co do zasady jest miesięczny (lub kwartalny), więc korekta "serii"
    > deklaracji wchodzi w rachubę wyłącznie w razie "przenoszenia" kwoty
    > odliczenia. A PIT przecież się nie składa.

    mam vat miesieczny, teraz nie kojarze czy placilem czy przenosilem...
    a co do pit oczywiscie masz racje.

  • 19. Data: 2013-01-10 17:14:07
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    > W przypadku "zwykłego towaru" wydaje się to być najlepsza droga.
    > Ale już obok zwróciłem uwagę - nie wiem, czy nie ma jakiegoś
    > ograniczenia podmiotowego na prawo odliczania VAT.

    musze odgrzebac ta interpretacje gdzie mozna bylo uznac wykupywany
    przedmiot leasingu za zwykly towar, jesli szedl do sprzedazy "z vatem"

  • 20. Data: 2013-01-10 17:48:26
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2013-01-10 17:14, news pisze:

    > musze odgrzebac ta interpretacje gdzie mozna bylo uznac wykupywany
    > przedmiot leasingu za zwykly towar, jesli szedl do sprzedazy "z vatem"

    ech faktycznie, dotyczyło to podmiotu który miał w ekd/pkd sprzedaż
    samochodów :/

    no dobra, to jak mam wybrnąć z tego problemu ? wystawić sobie fakturę w
    grudniu i w ciągu najbliższych 3 dni złożyć pcc i zaplacic podatek 2% ?
    czy us nie przyczepi sie do niskiej wartosci samochodu ?

    czy raczej wariant wycofania faktury zakupu z sierpnia i korekty
    deklaracji ? tylko co wtedy ze spoznionym pcc ?