    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 10 Jan 2013 16:31:48 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: auto poleasingowe 1 rok w magazynie

    On Thu, 10 Jan 2013, news wrote:

    > przemyślałem sprawę i chyba nie warto kopać się o ten odliczony vat za
    > "towar"

    A *przeczytałeś* ten przepis który zezwala na odliczenie VAT?
    Tam jest warunek podmiotowy (również)!
    Jesteś "podmiotem prowawdzącym sprzedaż samochodów"?
    Nie mam pojęcia, czy do tego nie jest potrzebna jakaś czynność
    w rodzaju zgłoszenia, ew. czy ktoś nie czepia się istnienia
    takiej pozycji we wpisie itede.
    Być może zbędnie mam wątpliwość, ale zwyczajnie nie wiem.
    Jakbyś napisał, że chcesz sprzedawać np. paliwo, to przynajmniej
    bym kojarzył ;)

    > nigdy nie robiłem korekt deklaracji ani niczego nie wycofywałem z ewidencji,

    Właśnie tego się obawiałbym - ewentualnej reakcji US na takie
    "wycofanie". Wypada mieć jedną wersję zeznań której się trzymamy,
    w razie wezwania na czynności wyjaśniające :>
    DLACZEGO chce Pan wycofać wpis do ewidencji, hę?
    ;)
    (odpowiedź: "bo błędnie przyjąłem że mogę się uznać za podmiot
    handlujący autami" być może jest prawidłowa - wskazanie
    własnego błędu to NIE JEST błąd, ale zaplątanie się w zeznaniach
    może spowodować gdzieś problem).

    > toteż podpowiedzcie proszę czy wycofując fakturę za ten samochód z ewidencji
    > (nie chcę tego auta amortyzować) muszę zrobić korektę pit i vat za wszystkie
    > miesiące począwszy od sierpnia (kiedy ująłem w kosztach) ?

    VAT co do zasady jest miesięczny (lub kwartalny), więc korekta "serii"
    deklaracji wchodzi w rachubę wyłącznie w razie "przenoszenia" kwoty
    odliczenia. A PIT przecież się nie składa.

    > a jeśli już to zrobię to czy w takim razie powinienem zapłacić pcc skoro
    > tego auta nie biorę w ramach dg tylko "dla siebie" ?

    Patrz wyżej - mam w sumie same wątpliwości :)
    Ale *jeśli* już, to mam nadzieję że przepis o "czynnym żalu" znasz,
    bo za spóźnienie deklaracji PCC też jest mandat.

    > aha i tak dla pewności, auto wykupiłem od leasingodawcy (fvat) za 12526,23
    > netto - czy dobrze rozumiem, że jakbym chciał go amortyzować to wprowadzam go
    > po tej właśnie cenie na nabycia ?

    Tak wychodzi :D

    pzdr, Gotfryd