    Date: Mon, 24 Mar 2014 09:12:25 +0100
    From: cef <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: auto w firmie (osobowe) - jeszcze raz pytanie

    W dniu 2014-03-23 23:34, news pisze:

    > do cef: jeśli nie ewidencja przebiegu to co ? (teraz) - na jakiej
    > podstawie w kup miałbym wliczać paliwo skoro to osobówka, bez kratki ?
    > zawsze był obowiązek prowadzenia ewidencji z której i tak zawsze wynika
    > wyższy koszt realny (kilometrówka) niż ten poniesiony za paliwo, a tylko
    > niższy mogę odliczyć.

    Jeśli jest w EŚT, to ewidencja nie jest potrzebna.
    W koszty leci wszystko i auta nie używasz do celów innych niż działalność.
    Zasady odliczania wydatków musisz sam zgłębić, bo ja dwa lata temu
    sprzedałem
    swoje wozidło ciężarowe bedące ŚT i przestałem śledzić zmiany w przepisach.
    Mam taki charakter działalności, że obecnie paliwo nie stanowi jakichś
    superkosztów
    i tankuję dwa razy w roku auto niewprowadzone do ewidencji, ale już mi
    się nie chce prowadzić nawet ewidencji przebiegu dla tych kilku złotych.
    Zatem cel ustawodawca osiągnął.