    From: "żuczek_" <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: błędna stawka VAT a kasa fiskalna
    Date: Mon, 13 Jan 2003 18:23:18 +0100
    Sender: z...@o...pl@pm56.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl

    > no nie wiem, a co np ze zgodności kasy przy pełnej księgowości, kto ma
    > dopłacić??
    > ja bym się upierał, że nalezy wyjść od ceny brutto

    No do tego służy chyba raport o błędach dołączony do raportu dobowego.tam
    należy obliczyć podatek właściwie tylko już ręcznie. Nie wiem jak to
    wygląda, czy tzreba dołączyć do deklaracji, chyba zalezy od widzimiesię
    urzędu.
    Przy pełnej księgowości masz cos takiego jak PK (Polecenie Księgowania). Tam
    wpisujesz różnicę na konto rozliczeniowe VAt. Niestety chyba jednak dopłaci
    sprzedawca.
    No a co jeśli kupujesz towar od firmy zwolnionej z VAt a musisz naliczyć
    stawkę. Tez stanowi to Twoją stratę, niestety.
    A pamiętacie co było jak weszła stawka 3% na produkty rolne? Tez niestety
    trzeba było dopłacić jak ktos przegapił albo serwisant nie doszedł.
    No ale może się mylę?

    Nawiasem móiąc to mam to samo teraz bo wbrew zapewnieniom ustawodawców
    zmieniły się stawki przy zmianie z SWW na PKWiU. Na wiele wyrobów wzrosły
    stawki i teraz dostawcy (producenci) przychodzą i podminiają u mnie faktury
    albo dają korekty. Ale mam nadzieję że u mnie przy takiej ilości asortymentu
    to się jakoś nie wyda. Zresztą zobaczę, może zrobię korekty do raportów z
    kasy, rozliczenie stycznia dopiero za miesiąc. W ramach rekompensaty
    dostawcy dają nam po prostu troche więcej towaru niż wynika z faktur.

    Pozdrawiam

    biedny_żuczek